Könnyen, gyorsan, olcsón - így is lehet sütni-főzni.

Eddi konyhája

Élesztőmentes, magvas lepénykenyér

Tíz perc alatt összedobni egy kenyeret otthon? Lehetséges!

2017. július 29. - Eddi konyhája

 20190621_195304.jpg

Az új ötleteket mindig a szükség szüli, és imádok kísérletezni a konyhában. Sikerült egy olyan lepénykenyeret sünöm, amit muszáj megosztanom Veletek!

Korábban készítettem már lepénykenyeret, akkor is péksütemény híján voltunk, és gyorsan össze akartam dobni valami ehetőt.:) Azóta már serpenyős pizzareceptet is mutattam Nektek, most pedig egy egészséges, graham lisztes, magvas lepénykenyeret kísérleteztem ki, ami nagyon-nagyon finomra sikerült.

Hozzávalók (1-2 személyre):

- 90 g kenyérliszt (BL00 vagy BL55)

- 35 g graham liszt, vagy teljes kiőrléső tönkölyliszt

- 1 ek. olaj

- 1 tk. sütőpor

- kb. 75 ml víz

- fél tk. só (ízlés szerint)

- magvak tetszés szerint (lenmag, napraforgómag)

Elkészítés:

Az alapanyagokat mérjük ki, és jól keverjük el egy tálban, kézzel kicsit dolgozzuk össze, hogy teljesen sima tésztát kapjunk. Ha nagyon ragadna, pici lisztet még lehet hozzáadni. Osszuk kétfelé, és nyújtsuk ki őket lapos körökké, mintha tortillát készítenénk. Ez az egész kb. 5 perc.

Egy tapadásmentes teflonserpenyőt tegyünk közepes lángra melegedni, majd süssük pár percig a tésztakorongokat, mindkét oldalukon, amíg szép színt kapnak. Tegyünk üvegfedőt a serpenyőre, így a gőzben könnyebben átsül a tészta.

A két lepénykenyeret megsütni szintén kb. 5 perc. Így lényegében 10 perc alatt megvan a kenyér.

20190621_195329.jpg

A lepénykenyereket kis darabokra tépkedve is fogyaszthatunk, de én pl. reggeli szendvicsként megtöltöttem sonkával és zöldségekkel, majd feltekertem, mint egy gyrost. A megadott mennyiségeket mindenki szorozza be kedve és étvágya szerint. :)

 

Sütésre fel!

süti beállítások módosítása