Könnyen, gyorsan, olcsón - így is lehet sütni-főzni.

Eddi konyhája

Fordított pizza

Pizzát sütni sütő nélkül? Lehetséges!

2017. július 13. - Eddi konyhája

19048346_1569609359716868_41705033_o_1.jpg

Imádom a pizzát, és amióta én magam készítem, nem sűrűn járunk pizzériába, és nem is rendelünk. Viszont itt a nagy meleg, és ilyenkor még a pizza kedvéért sem gyújtom be a sütőt.

A blogomat akár át is keresztelhetném Eddi panelkonyhája névre, mert a receptjeimben többször említést teszek hol a helyszűkéről, hol a hőségről, ami ilyenkor, nyáron pusztít a konyhámban. Hiába kívánom meg a házi pizzát, hiába sül rövid ideig, amíg bemelegszik, és kihűl a sütő, pont elég idő ahhoz, hogy a mentő vigyen el üvöltve.:)

Pizza nélkül élni viszont nem lehet, ezért tűnődtem, miként lehetne kivitelezni a dolgot anélkül, hogy bekapcsolnám a sütőt. Ekkor eszembe jutott a tortilla, amit serpenyőben szoktam elkészíteni, és gondolkodtam, hogyan lehetne ezt pizza esetében is alkalmazni. Hát elárulom: simán! :D Persze kellett némi kísérletezés, mire végre sikerült megalkotni a tényleg 10 perc alatt elkészíthető, fordított pizzát.:)

Hozzávalók (1 személyre):

- 125 g pizza liszt

- 75 ml langyos víz

- 1 tk szárított élesztő

- 1 cs. cukor

- 1 ek. olaj

- 2 cs. só (ízlés szerint)

- feltét tetszés szerint (paradicsom, sajt, fűszerek...)

Elkészítés:

A tésztát készítsük el úgy, mintha normál pizzát sütnénk: élesztő felfuttatás, dagasztás... Viszont nem kell túlzottan keleszteni, elég, ha pihen 10-20 percet, hogy könnyebben tudjuk formázni.

Nekem teflonbevonatú serpenyőm van, ebben nem ragad le a tortillatészta sem, így én ebben készítettem el. Semmit sem kell a tészta alá tenni, egyszerűen nyomkodjuk bele a serpenyő aljába egyenletesen. Én többféle feltéttel is kipróbáltam, a legegyszerűbb megkenni egy kis olívaolajjal, sózni, borsozni, majd paradicsomszeleteket és sajtot tenni rá. A képen látható verziónál én egy kis újhagymát és sonkát is tettem rá, és persze lehet turbózni a jó öreg zöldfűszerekkel (bazsalikom, kakukkfű...). A lényeg, hogy nem pakoljuk meg túlságosan.

19073872_1569609423050195_1012383710_n_1.jpg

Alacsony lángon kell sütni, egy üvegfedő alatt. Vigyázzunk, ne égjen meg a tészta alja! 5 perc után egy lapát segítségével nézzük meg a tészta alját, ha már szép színt kapott, tegyük ki egy tányérra, a tetejére tegyük rá a serpenyőt, és fordítsuk vissza, így a serpenyő aljára kerül a pizza teteje, és így meg tud sülni a sajt is.

19989032_1609185079092629_473538517_n.jpg

A fedőt tegyük vissza, süssük még így 3 percig. Itt arra kell vigyázni, hogy ha a sajt sokáig sül, ropogós sajtchips lesz a pizzánk tetején, így még max. 2 percig süssük. Ez az összesen 10 perc tényleg elég a tésztának, hogy megsüljön!

20068049_1609504009060736_1384427675_n.jpg

Ezután a tányért tegyük megint a serpenyőre, egy fordítás, és már kész is a pizza! Persze gyorsan, és határozottan kell csinálni, nehogy szétcsússzon az egész, így aki félős, hozzá se kezdjen! :) Nyilván óriási segítség lenne a varázslatos Doubletta főzőrendszer a TeleShop-tól, amely megváltoztatná az egész életem, de nincs, így ezzel a trükkel kell beérnem.:)

19096183_1569609353050202_566709669_o.jpg

Nyilván nem lesz teljesen olyan, mint a sütőben sült pizza, de majdnem! :) És ez a módszer nemcsak a nyári forróság idején jön jól, hanem ha pl. apartmanban vagyunk, ahol nincs sütő, csak főzőlap, de akkor is, ha a pizza rövid sütési idejét még rövidebbé akarjuk tenni.

Vállalkozó kedvűek! Sütésre fel! :)

 

 

süti beállítások módosítása