Könnyen, gyorsan, olcsón - így is lehet sütni-főzni.

Eddi konyhája

Zöldségropogós

Nem ehetünk mindig húst hússal :)

2017. március 30. - Eddi konyhája

17577676_1484338984910573_158854822_n.jpg

Ez a zöldségropogós hirtelen jött ötlet volt, gyorsan ki kellett találnom, mit főzzek, és nem volt itthon más, csak zöldségek.

Volt két közepes cukkinim, amiből kapros cukkinifőzeléket készítettem, feltétnek elvileg virslit szerettem volna, de kiderült, hogy nincs itthon, és húsom is csak a fagyasztóban volt. Gondoltam, ha már a cukkiniből főzelék lett, és nem cukkinilepény, akkor csinálhatnék zöldségropogóst feltétnek.

Fagyasztott zöldség mindig van bőven, mert többnyire ezzel készítem a rizs - vagy bulgurköretet. Így hát némi fantáziával pillanatok alatt összedobtam a feltétet, ami nemcsak egészséges, de nagyon finom is lett!

Hozzávalók (2-3 személyre):

- kb. 300 g fagyasztott zöldség

- 1 szelet kenyér (lehet teljes kiőrlésű is)

- 1 tojás

- 2 szál újhagyma

- 1 kis marék aprított húsos szalonna

- 1 tk majoránna

- 1 tk petrezselyem

- só, bors (ízlés szerint)

Elkészítés:

A kenyeret áztassuk be vízbe. A zöldségeket kevés sós vízben pároljuk puhára. Én most olyan zöldségkeveréket találtam itthon, amiben volt borsó, répa, kukorica és krumpli. Ennek 10 perc párolás elég volt. A víz nagy részét leszűrtem (de félre is lehet tenni zöldségalaplének), majd a puha zöldségeket krumplinyomóval áttörtem.

17578042_1484338941577244_1050707904_n.jpg

Direkt hagytam darabosra, de ez a sütésnél gondot okozott, ezért érdemesebb inkább teljesen pépesre törni vagy turmixolni, mert jobban összeáll majd a massza. Várjuk meg, amíg kihűl, ezalatt egy nagyobb serpenyőben, alacsony lángon kezdjük el pirítani a szalonnát. Várjuk meg, amíg a szalonnakockák ropogósak lesznek, és kisül belőlük a zsír.

17690491_1484338944910577_1626904272_n.jpg

Ezalatt vágjuk karikára az újhagymákat, és a fűszerekkel, valamint a kinyomkodott kenyérrel együtt adjuk a zöldségalaphoz. A kész szalonnakockákat óvatosan szedjük ki a zsírjából, és keverjük a masszához. A zsírt ne öntsük ki, mert ebben fognak megsülni a zöldségropogósok!

Vegyük közepesre a lángot, és a zöldségmasszából formáljunk a kezünkkel tetszőleges méretű gombócokat, mintha fasírtot sütnénk. Nekem összesen 7 db lett ebből a mennyiségből. Mindkét oldalukat süssük kb. 3-5 percig, amíg szép színt nem kapnak, és jól átsül a belsejük.

17619629_1484338981577240_179163639_n.jpg

Tökéletes főzelékfeltét, de természetesen ehetjük bármivel. Feltét helyett lehet köret is húsok mellé, tehetjük szendvicsbe, fogyaszthatjuk reggelire, ebédre és vacsorára is. Ami a legjobb, hogy bármilyen zöldséggel vagy fűszerrel kombinálhatjuk. Próbáljátok ki!

Főzésre fel!

 

süti beállítások módosítása