Könnyen, gyorsan, olcsón - így is lehet sütni-főzni.

Eddi konyhája

Mikrós bögrés süti

2022. szeptember 17. - Eddi konyhája

20220917_125336-03-01_2.jpeg

A mikrót ételmelegítésen vagy fagyasztott élelmiszer kiolvasztásán kívül nem nagyon használom másra, néha krumplit szoktam benne előfőzni, de persze alkalmas süti sütésre is. Kiváló alternatíva akkor, amikor csak egy kevés édességre vágyunk, és nem akarjuk emiatt bedurrantani a sütőt.

Többféle bögrés sütemény receptet lehet találni a neten, valami miatt nekem egyik sem jött be igazán, megmutatom nektek, én hogy készítem. Nyilván nem kell nagy csodát várni, egy sima csokis süti lesz, ami nagyon jól jön akkor, amikor valami finomságra vágyunk, de nincs kedvünk egy egész tepsi süteményt sütni. További előny, hogy mérleg sem kell, mert kanállal ki tudunk mérni mindent.

Hozzávalók (2 adag):

- 4 csapott ek liszt 

- 1 ek cukor

- 1 tasak vaníliás cukor

- 2 csapott ek cukrozatlan kakaópor

- 1 kisebb tojás

- 3 ek tej

- 2 ek étolaj

- fél tk sütőpor

- 20 g étcsokoládé (2 sor egy tábla csokiból)

Elkészítés:

A csoki kivételével egy tálkában keverjük simára az alapanyagokat, és a végén keverjük el a kész masszában az apróra tördelt csokit. Vegyünk elő két szép bögrét, amiben tálalni fogjuk a sütit, és osszuk el bennük a csokis masszát. Az a jó, ha kb. a bögrék feléig ér a massza, mert a sütőpor miatt meg fog emelkedni a tészta. Én két 1,5 dl-es csészét használtam.

700 W-on 2 percig süssük a sütit, ha letelt az idő, akkor egy fogpiszkálóval nézzük meg, nem ragacsos-e a tészta belseje. Ha igen, egy picit, maximum 30 másodpercre tegyük vissza, többre semmiképp, mert kiszáradhat, megéghet a tészta.

Konyharuhával vegyük ki a bögréket a mikróból, mert természetesen forrók, és hagyjuk picit hűlni, meilőtt nekiesnénk. Nem muszáj bögréből kikanalazni a sütit, mert ki is lehet borítani egy tányérra. Porckorral, esetleg lekvárral lehet tálalni. Próbáljátok ki!

Mikróra fel!

süti beállítások módosítása