Könnyen, gyorsan, olcsón - így is lehet sütni-főzni.

Eddi konyhája

Sóskafőzelék avagy sóskamártás, az örök klasszikus

2021. augusztus 29. - Eddi konyhája

img_20210828_115849-01.jpeg

Sóska. A zöldség, amely nemcsak megosztó, mert valaki vagy imádja, vagy utálja, és amit valaki vagy savanykásan, vagy megcukrozva, édesen szeret, hanem amit rendszeresen összekever mindenki a spenóttal.

Én mindig is sóskapárti voltam, gyerekkorom óta a sóskafőzelék az egyik nagy kedvencem. Azóta a parajt, azaz a spenótot is nagyon megszerettem, én fokhagymát csak ez utóbbihoz használok, a sóskához nem. Sőt! A sóskához én nemcsak fokhagymát, cukrot és rántást sem adok. 

Hozzávalók (4 főre):

- 450-500 g sóskapüré (én fagyasztottat használok)

- kb. 1 l tej

- 5 púpos ek liszt

- 2 tk só (ízlés szerint)

Elkészítés:

A sóskát olvasszuk ki, és a sóval együtt tegyük fel egy lábasban főni. Víz nem kell alá, mert a kiolvasztás miatt fog vizet engedni. Rotyogtassuk pár percig. Ezalatt a lisztet keverjük teljesen csomómentesre a tejben, majd folyamatos kevergetés mellett öntsük a sóskához. Kevergetve főzzük, amíg be nem sűrűsödik, Ha túl savanykás, adjunk még tejet hozzá, ha túl híg, tegyünk még bele lisztet tejben elkeverve. A sűrűség egyéni ízlés kérdése, én azt szeretem, ha nem folyós a sóskafőzelék.

img_20210828_115736-01_2.jpeg

Ez az adag, ha főtt krumplit is eszünk mellé, 4 főre elegendő. Ha a krumplit kihagyjuk, akkor is jól tud lakni vele 3 ember, ha kap mellé feltétet. Én tükörtojással szeretem a legjobban a sóskát, de nyilván illik hozzá a fasírt, a virsli vagy a főtt hús is. A legkeményebbek ehetik rántott parízerrel is. :)

Főzésre fel!

süti beállítások módosítása