Könnyen, gyorsan, olcsón - így is lehet sütni-főzni.

Eddi konyhája

Tojásmentes, tönkölylisztes házi tagliatelle tészta

2022. március 06. - Eddi konyhája

20220304_174102-01.jpeg

A friss, házi tészta más, mint a szárított, de a házi tésztát olyan kemény munka összeállítani, hogy ezt tényleg csak a legnagyobb fanatikusok csinálják maguk.

A tésztaételekben az az egyik legjobb, hogy 10 perc alatt megfő a száraztészta, ezalatt egy könnyű mártást pont össze lehet dobni. Én is így szoktam tenni, de időnként ellenállhatatlan vágyat érzek a saját, friss tészta elkészítéséhez. Nekem semmilyen masinám, eszközöm nincs ennek összeállításához, csak a két, nem túl nagy méretű kezem, valamint egy sodrófa. 

Házi tésztát azért nehéz készíteni, mert nagyon kemény tésztát kell gyúrni ahhoz, hogy legyen tartása kifőzés után is.. A tojásos verziónál nem is kell a tésztába víz, el lehet képzelni, hogy csak tojással milyen kemény munka szép, sima tésztát gyúrni kézzel. Én egyszer már megcsináltam, és biztosan fogok is még, most azonban úgy gondoltam, hogy a durumtésztákhoz hasonlóan tojás helyett kevés vízzel gyúrok be egy adag tönkölylisztes tésztát. A kukoricalisztet a színe miatt tettem bele, hogy picit sárgább legyen.

Hozzávalók (2 főre):

- 1 bögre (200 ml) simaliszt (lehetőleg 00-ás)

- fél bögre (100 ml) kukoricaliszt

- fél bögre (100 ml) teljes kiőrlésű tönkölyliszt

- fél bögre (100 ml) víz (semmiképpen sem több)

Elkészítés:

A dolog végtelenül egyszerű, a hozzávalókból sima felületű tésztát kell gyúrni. :) Ez a vízmennyiség ennyi liszthez igen csekély, kőkemény (szó szerint) munka sima tésztát gyúrni, nekem beletelt 15 percbe. Minél erősebb és nagyobb viszont a keze valakinek, nyilván annál könnyebb is ez. Ha megvagyunk a feladattal, tegyük félre a tésztát pihenni legalább 10 percre, takarjuk le valamivel, hogy ne száradjon ki a felszíne.

20220304_172500-01.jpeg

Pihentetés után egy sodrófával nyújtsuk ki olyan vékonyra, amilyenre csak tudjuk, és lisztezzünk alá, ha eközben esetleg leragadna. 

20220304_173002-01.jpeg

Ha már kellően beállt a karunk a művelettől, és elég vékony a tészta, vágjuk tagliatelle (szélesmetélt) alakúra.

20220304_174102-01.jpeg

Mivel a tésztába nem került só, mindenképp sós vízben kell kifőzni, akárcsak a száraz tésztákat. A friss tészta nagyon hamar megfő, elég 2-3 perc. 

Én tonhalas vagy paradicsomos mártással szeretem a legjobban. Feltétlen próbáljátok ki terápiással és edzés céllal. 

20220304_180729-01.jpeg

img_20220305_181144_095.jpg

Gyúrásra fel!

 

süti beállítások módosítása