Könnyen, gyorsan, olcsón - így is lehet sütni-főzni.

Eddi konyhája

Tepsiben sült, ropogós édesburgonya

Ha eddig nem sikerült ropogósra sütni, a receptem alapján biztosan fog!

2019. október 23. - Eddi konyhája

img_20191022_191704-01_jpg.jpg

Egy régóta termelt, ám feledésbe merült élelmiszerünk éli renszánszát az utóbbi években, az édesburgonya. És mint minden menő alapanyag, muszáj drágán árulni ezt a filléres gyökérzöldséget is, ezért minden ismerősöm akkor veszi, amikor akciós. (Következő életemben édesburgonya termesztő leszek.) Azonban az édesburgonyával kapcslatban nem csak az a kérdés, hol lehet akciósan megvenni, hanem hogyan lehet ropogósra sütni.

Tegye fel a kezét az, akinek a tepsis, ropogósra szánt édesburgonyája rongyszerű lett. Az íze persze így is frankó, de lássuk be, ezzel az erővel meg is főzhetjük, és ha ropogós hasábokra vágyunk, elég kiárbándító érzés, amikor ez nem sikerül.

Nem fogok nagy újdonságot elárulni azzal, hogy a ropogóssághoz elsősorban étkezési keményítő kell. De onnantól kezdve, hogy ezután vadul locsolják le sokan olívaolajjal, engem nem győzött meg a neten fellelhető receptek tárháza, főleg, hogy több videó tanúsága szerint így sem lettek tökéletesen ropogósak a hasábok. Éppen ezért további trükkök bevetésére volt szükség, amelyeket most megosztok veletek. Ezekkel garantáltan eléritek a hőn áhított textúrát.

Hozzávalók (kb. 3 adag):

- 3 nagyobb édesburgonya

- 1-2 ek olívaolaj

- só, bors, pirospaprika (ízlés szerint)

- pár ek étkezési keményítő

Elkészítés:

Vágjuk fel tetszőleges hasábokra az édesburgonyát. Nekem elég kacskaringósak voltak az édesburgonyáim, így hosszú hasábokat nem sikerült vágnom. Én most rágcsálnivalónak készítettem, extra ropogósra akartam sütni, így nagyon vékony hasábokat vágtam, de ha köretnek szeretnétek, lehet nagyobbakra is vágni.

Az édesburgnyának elég magas a keményítőtartalma (és a diétázok jobb, ha végre észbe vésik,hogy nincs benne kevsebb kalória, mint a krumpliban, és a glikémiás indexe se annyira frankó), ezt érzékelhetitek, amikor vágódeszkán szeletelitek, szinte összeragasztja az ember ujját a keményítő. Ezért érdemes beáztatni szeletelés után egy tál hideg vízbe, és hagyni, hogy kioldódjon kissé a keményítő. Ez a módszer a sima burgonyánál is ismert trükk.

Ezt követően a hasábokról töröljük le a vizet, hogy szárazak legyenek, majd tegyük egy tálba. Kb. 1-2 evőkanál olívaolajat öntsünk rá, és fűszerezzük. Jól forgassuk össze, hogy a fűszeres olaj bevonja a hasábokat. A keményítőt ne szórjuk bele a tálba, mert az olajjal elkeveredve csiriz szerű cucc alakulhat ki, sajnos venni kell a fáradtságot, és egyesével kell beleforgatni a keményítőbe a hasábokat, mintha csak paníroznánk. Mivel a tepsire mindenképp egyesével kell majd tenni őket, nem jelent plusz fáradtságot a dolog. És igen, a tepsire azért kell egyesével tenni őket, hogy ne érjenek össze, és minden oldaluk ropogósra süljön. Így három nagy tepsire volt szükség, ezt mindenképp vegyétek figelembe, ha 3 főnél nagyobb létszámú vendégsereget akartok jóllakatni.

Kipróbáltam, hogy először csak 30 fokon sütöttem az édesburgonyát 10 percig, gyakrolatilag szárítottam, és csak ezután emeltem a hőmérsékletet 180 fokra, és még 20 percig sütöttem. Légkeverésen egyszererre be tudtam tenni a három tepsit, de félidőben így is érdemes cserélgetni a tepsiket.

img_20191022_192105-01.jpg

Remélem, kipróbáljátok, és nektek is akkora örömöt fog okozni a végeredmény, mint nekem!

Sütésre fel! :)

süti beállítások módosítása