Könnyen, gyorsan, olcsón - így is lehet sütni-főzni.

Eddi konyhája

Kínai ragacsos csirke szezámmagos tésztabundában

Több csirkehús, kevesebb bunda, minőségi alapanyagok - na ezért érdemes ezt az ételt otthon is elkészíteni

2018. augusztus 28. - Eddi konyhája

20180825_114406.jpg

Korábbi kínai receptjeimnél említettem, hogy nem járok gyorsbüfékbe, főleg nem kínai gyorsbüfékbe. Viszont  amikor még be-betévedtem egy-egy ilyen kajáldába (oh, azok a Telebankban eltöltött fiatal évek...), volt egy kínai kaja, amit nagyon szerettem, és az a ragacsos, szezámmagos csirke volt tésztabundában. Ugye ismerős? :)

Nos, ezt az ételt pofonegyszerű elkészíteni, és bár a kínai büfékben sem egy drága cucc, otthon elkészítve biztosan minőségi alapanyagokból készül, és nem kezd el furcsa hangokat kiadni a gyomrunk az elfogyasztása után. :) Arról nem beszélve, hogy a gyorsbüfében vásárolt cucc csak nyomokban tartalmaz csirkét, a nagy része bunda, nyilván ezért is olyan olcsó.

Hozzávalók a bundás csirkéhez (4 főre):

- 400-500 g csirkemell

Hozzávalók a bundához:

- 7-8 ek liszt

- 1 ek olaj

- 3 ek kukoricakeményítő

- 1 tojás

- 1,5 tk sütőpor

- víz

- 1 tk só (ízlés szerint)

Hozzávalók a ragacsos mázhoz:

- 3 ek ketchup

- 3 ek virágméz

- 4 ekcukor

- 1 ek ecet

- 1-2 tk chiliszósz (ízlés szerint)

- szezámmag

- 1-2 tk szójaszósz

Elkészítés:

A csirkét vágjuk tetszőleges darabokra, lehetőleg max. 1 cm széles csíkokra. A tésztabunda hozzávalóit keverjük össze, annyi vizet kell hozzáadni, hogy a massza összeálljon, de ne legyen túl folyós, hogy jól be tudja vonni a csirkedarabokat. Leginkább a sűrű palacsintatésztához kell hasonlítania. Egy külön tálban pedig keverjük össze a máz hozzávalóit is, és szórjuk bele a szezámmagot.

20180825_110307.jpg

A bundába mártott csirkét süssük ki bő olajban, én kókuszolajat szoktam használni, mert így nem lesz olajszagú a lakás. A kisült húsokról csepegtessük le a felesleges zsiradékot, és még melegen forgassuk meg őket a szezámmagos mázban.

Leginkább a párolt jázmin rizs illik hozzá köretnek, én most kínai zöldségkeveréket is adtam hozzá, de csinálhattok tojásos rizst vagy pirított tésztát is.

20180825_114349.jpg

Ritkán készítem el ezt az ételt a brutális kalóriatartalma miatt, de néha megéri elcsábulni, annyira finom. :)

Feltétlenül próbáljátok ki!

Főzésre fel! :)

 

 

 

süti beállítások módosítása