Könnyen, gyorsan, olcsón - így is lehet sütni-főzni.

Eddi konyhája

Klasszikus krumplifőzelék

2022. március 15. - Eddi konyhája

20220313_113346-01.jpeg

Gyerekkorom kedvenc főzeléke volt a krumplifőzelék, ami szerintem fehér rántással az igazi.

Vannak olyan főzelékek, amikből nem érdemes kihagyni a rántást, mert ez adja meg az ízét. A krumplinak önmagában nincs különösebb íze, ezért én a tejfölös habarást vagy keményítős sűrítést nem tartom jó megoldásnak. A fokhagymás rántás nélkül szerintem ez az étel mit sem ér. A főzelék sűrűsége is ízlés dolga. Én nem szeretem, ha a főzelék nem úgy néz ki, mint egy tejleves, ezért én sűrűbbre főzöm a főzeléket, ezt vegyétek figyelembe a lent megadott arányoknál.

Hozzávalók (4 főre):

- 1 kg főzni való krumpli

- 3-4 babérlevél (vagy két kiskanál őrölt babér)

- 3 ek liszt

- 3 ek étolaj vagy zsír

- 1 nagy gerezd fokhagyma

- kb. 800 ml tej

- 2-3 tk só (ízlés szerint)

Elkészítés:

A krumplikat pucoljuk meg, és vágjuk egyforma, kis darabokra. Szerintem akkor guszta egy krumplifőzelék, ha kis kocka krumplik vannak benne, de aki karikára vagy hasábokra szeretné szelni, tegye. A lényeg, hogy annyi sós vízzel tegyük fel főni, amennyi éppen ellepi. Fedő alatt főzzük puhára.

Ezalatt a fokhagymát tisztítsuk meg, és reszeljük le. Készítsük el a fehér rántást a liszttel és zsiradékkal, ami attól fehér, hogy nem kerül bele pirospaprika. Enyhén pirítsuk meg a rántást, adjuk hozzá a reszelt fokhagymát is. Ha kész, húzzuk le a tűzről, és öntsük rá a hideg tejet, majd keverjük simára. Az így kapott keveréket kevergetés közben adjuk a krumplihoz, és rottyantsunk rajta egyet. Ha túl sűrű lenne a kész főzelék, lehet még tejet adni hozzá. Kóstolás után még sózhatjuk, és kész is van.

A klasszik feltét a fasírt vagy a sült virsli, de én leginkább üresen és langyosan szeretem a krumplifőzeléket.

Főzésre fel!

 

süti beállítások módosítása