Könnyen, gyorsan, olcsón - így is lehet sütni-főzni.

Eddi konyhája

Tönkölylisztből készült pizza

Végre egy olyan verzió, ami nem megy az íz rovására

2017. november 25. - Eddi konyhája

20181021_123027.jpg

Pizza, pizza pizza! Sokféle receptet osztottam már meg Veletek, a magyaros pizzától, a calzone-n és pizzás csigán át a klasszikus nápolyi pizzáig. A paradicsomszósz elkészítését, sőt a diétás pizzámat is megtaláljátok a blogomon. De már egy ideje szerettem volna megtudni, milyen lesz a pizza, ha nem fehér lisztből sütöm.

Őszintén szólva nem rajongok a teljes kiőrlésű lisztekért, főleg nem a rozslisztért. Sem az ízét, sem az állagát nem szeretem az ebből készült tésztának. Eddig a graham liszt volt az, amelynek az ízével nem volt bajom. De most kipróbáltam a teljes kiőrlésű tönköly lisztet is. Először csak omlettet csináltam belőle, és mivel nagyon finom lett, megpróbálkoztam a pizzánál is használni. A pizza lényege a tészta, a feltét ízlés kérdése, így ha a tészta nem jó, az egész nem lesz jó szerintem. Tutira mentem, és a jó öreg 00-ás pizzaliszttel kevertem, és a végeredmény egy pihe-puha, mégis egészségesebb tészta lett. Lehet teljes egészében tönkölylisztből sütni, mert magas a sikértartalma, és így még alakbarátabb verzió készíthető.

Hozzávalók (1 adaghoz):

- 80 ml víz

- negyed tasak porélesztő (kb 1 tk)

- 1 csipet cukor

- fél tk só (ízlés szerint)

- 25 g 00-ás liszt (jobb híján BL80-as kenyérliszt)

- 100 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt

- feltét tetszés szerint

Elkészítés:

A langyos, cukros vízben oldjuk fel a porélszetőt, és hagyjuk felfutni. A többi alapanyaggal együtt dagasszunk tésztát, és hagyjuk 1 órán át kelni. Tetszés szerinti feltéttel pakoljuk meg, és süssük 180 fokon kb. 20 percig (ez sütőtől függ).

20181021_122911_1.jpg

Ha Ti is imádjátok a pizzát, próbáljátok ki! Minél kevesebb sajtot teszünk rá, annál kevésbé hizlal, és mégis megmarad a csodás pizzaélmény.

Sütésre fel!

süti beállítások módosítása