Könnyen, gyorsan, olcsón - így is lehet sütni-főzni.

Eddi konyhája

Házi kubu ital

Egy finom és egészséges ital, nem csak gyerekeknek

2017. március 22. - Eddi konyhája

17392960_1475630969114708_819116864_n.jpg

A bolti verzió nem olcsó, bár kétségkívül nagyon finom. De ha otthon is el tudjuk készíteni, miért ne tennénk?

Talán kevesen tudjátok, hogy a sárgarépában található vitaminokat az emberi szervezet akkor tudja a leginkább hasznosítani, ha megfőzzük. Főzés során ugyanis olyan folyamatok mennek végbe, amelyeknek köszönhetően a sárgarépa karotintartalmának több mint a fele tud hasznosulni fogyasztás után, míg nyersen csak 25%-át tudja a szervezetünk felvenni.

Én nem szoktam cukrozott üdítőket inni, így nem is igényeltem ennél az italnál se a túlzottan édes ízt. De ha valaki édesebben szereti, tegyen bele valamilyen édesítőt.

Hozzávalók:

- kb. 450 -500 g sárgarépa

- 4 nagyobb narancs

- 1 nagy alma

- egy kevés citromlé (ízlés szerint)

Elkészítés:

A répát pucoljuk meg, vágjuk karikára, és tegyük fel főni annyi vízzel, ami éppen ellepi. Ha már puha, tegyük félre hűlni, majd a levével együtt turmixoljuk pépesre. Az almát hámozzuk meg, vágjuk ki a magházát, tegyük a répapüréhez, és pürésítsük tovább, amíg teljesen sima lesz. A narancsok levét facsarjuk ki, majd adjuk hozzá ezt is. Kóstoljuk meg, és ha nem találjuk édesnek, tehetünk bele mézet, cukrot vagy más édesítőszert. Nekem az a tapasztalatom, hogy ha a répa elég édes fajta, akkor nem szükséges bele semmi, de ez ízlés kérdése. Én egy kis citromlevet is szoktam bele tenni. Ez egy elég sűrű pép, amit mindenképpen fel kell hígítani ásványvízzel. Ebből a mennyiségből legalább 3-4 liter ital lesz, attól függően, ki milyen sűrűn szereti. A hűtőben kb. 3 napig is eláll.

Egészséges, olcsó, jót tesz az emésztésnek és még finom is.

Próbáljátok ki!

süti beállítások módosítása