Könnyen, gyorsan, olcsón - így is lehet sütni-főzni.

Eddi konyhája

Házi bagett

A ropogós bagettet szinte mindenki szereti, de nem minden pékségben lehet kapni.

2016. október 13. - Eddi konyhája

img_20210523_181112-02.jpeg

Bagettet sütni igazán nem nehéz, csak néhány trükköt kell bevetni, és az eredmény egy kívül ropogós, belül puha kenyér lesz. És ne feledjük: fillérekbe kerül, ha mi magunk készítjük. 

Hozzávalók (3 kisebb bagetthez):

- 400 g kenyérliszt

- 2 dl langyos víz

- 1 tk cukor

- 1 zacskó porélesztő

- 0,5 dl tej

- 1-2 tk só (ízlés szerint)

- 2 ek olaj

+ lehet keverni bele magvakat is (2 ek)

Elkészítés:

A vizet és a tejet öntsük egybe, és langyosítsuk meg, majd oldjuk fel benne a cukrot és az élesztőt, hagyjuk felfutni. A többi alapanyagot mérjük ki egy tálba, majd öntsük hozzá a felfutott élesztőt, és dagasszuk addig a tésztát, ameddig el nem válik a kezünktől. Hagyjuk kelni egy órán át, amíg a duplájára nő. 

Ha megkelt, osszuk a tésztát 3 egyenlő részre. A tésztadarabokat enyhén gyúrjuk át, és formázzunk belőlük egyforma hosszú és vastagságú bagetteket. Nekem nincs menő bagettsütő formám, mert felesleges cuccokat nem veszek.:) Valamire mégis szükségünk lesz a sütésnél, ha azt szeretnénk, hogy a második kelés során a bagettek ne lapuljanak el, és ezt a formát megőrizzék sülés közben is.

Egy kis trükkel megoldottam a dolgot. A tepsibe tettem egy szilikonból készült sütőlemezt, ami hajlékony, és hőálló. Kis hullámokat alakítottam ki, amikbe beletettem a bagetteket, ferdén bevagdostam a tetejüket, és konyharuha alatt hagytam kelni őket még fél órán át. Ezalatt az idő alatt a sütő is felmelegszik, állítsuk 200 fokra.

photogrid_1621792467708.jpg

A második kelesztés után mehetnek is a sütőbe kb. 35-40 percre (sütőtől függ). Minden kenyérsütésnél szoktam vizet spriccelni a meleg sütőbe, mert a gőzben könnyebben megemelkednek a kenyerek. A bagettnél ez elengedhetetlen, ugyanis a gőztől lesz ropogós a héja. Tehetünk egy tepsibe is vizet a sütő aljába, ez is tudja biztosítani a párás levegőt. Amikor már szépen megbarnultak a bagettek, ki is lehet venni őket, hogy ne száradjanak ki.

Érdemes kipróbálni! Sütésre fel! :)

 

süti beállítások módosítása