Könnyen, gyorsan, olcsón - így is lehet sütni-főzni.

Eddi konyhája

Spenót főzelék

Avagy parajfőzelék, a leggyorsabban és legkönnyebben elkészíthető főzelék.

2021. március 15. - Eddi konyhája

20210315_103901-01.jpeg

Vannak ételek, amelyek megosztóak, azaz vagy imádja valaki, vagy utálja, mint pl. a kelkáposzta főzeléket. És vannak ételek, amelyek egy másik étel árnyékában léteznek. :) Gyerekkorunkban mindannyiunknak megvolt a válasza arra a kérdésre, hogy a sóskát vagy a spenótot szereti-e jobban. Biztosan volt olyan gyerek is, aki mindkettőt utálta, én a sóskát szeretők táborát gyarapítottam, a spenótot csak felnőtt koromra szerettem meg.

A sóskával ellentétben szinte mindig, és minden boltban lehet kapni fagyasztott spenótot, és pillanatok alatt lehet belőle főzeléket készíteni.

Hozzávalók (2 adag):

- 450 g fagyasztott spenótpüré

- 2-3 gerezd fokhagyma (ízléstől függően)

- 2 ek libazsír (vagy más zsiradék, pl. étolaj)

- 3 ek teljes kiőrlésű tönkölyliszt (sima liszt is jó)

- 5 dl tej

- só, bors

Elkészítés:

A fagyasztott spenótot olvasszuk ki, és kevés vízzel (kb 1 dl) tegyük fel főni egy lábasban, sózzuk és egy kevés borsot is tegyünk rá. Egy másik edényben készítsünk fokhagymás rántást. Ehhez közepes lángon melegítsük meg a zsiradékot, és keverjük el benne a lisztet. Folyamatos keverés mellett egy-két percig pirítsuk a lisztet, majd reszeljük bele a fokhagyma gerezdeket. Én nagyon szeretem a fokhagymát, ezért 3 gerezdet használtam fel. 

A liszt is, a fokhagyma is könnyen megég, ezért erre figyelni kell. Ha kész a rántás, zárjuk el a tüzet alatta, öntsük rá a hideg tejet, keverjük csomómentesre, és folyamatos keverés közben adjuk a spenóthoz. Egy-két percig még főzzük, és kész is van. 

20210315_103952-01.jpeg

Feltétnek mehet rá főtt tojás vagy tükörtojás, sült virsli, esetleg fasírozott. Próbáljátok ki!

Spenótra fel!

 

süti beállítások módosítása