Könnyen, gyorsan, olcsón - így is lehet sütni-főzni.

Eddi konyhája

Diétás brokkolikrémleves

Itt a nyár, jöhetnek a kímélő levesek!

2017. június 05. - Eddi konyhája

p1012930.jpg

A brokkolikrémlevesnek igen sokféle variációja létezik, saját ízlése szerint készítheti mindenki: tejszínnel, tejföllel, krumplival sűrítve. Én sem ezekkel, sem liszttel vagy keményítővel nem sűrítettem, mert egy igazán könnyű, nyári levest szerettem volna főzni, 100% zöldségből. Az eredmény így is egy nagyon finom, selymes krémmleves lett, amelynek egy titka van: a rengeteg zöldség!

Nem vagyok nagy leveses, pedig egészséges levest enni a főétel előtt: jót tesz a gyomornak, és nem falunk olyan sokat a "másodikból". Anyukám tyúkhúslevesén kívül viszont nem sok levest szeretek, egyedül sütőtökkrémlevest szoktam készíteni télen. A krémlevesekkel eddig az volt a bajom, hogy tejszínnel, tejföllel vagy liszttel sűrítve készülnek a legtöbb recept szerint, én viszont a levest is igyekszem a diétámba illeszteni, ezért kihagytam minden "bűnös" élvezetet, és szerencsére mind ízében, mind állagában nagyon jól sikerült. :)

Hozzávalók (egy hadsereg számára):

- 1-2 ek kacsazsír (vagy olívaolaj)

- 1 kg brokkoli

- 3-4 sárgarépa

- 2-3 fehérrépa a petrezselyemzöldjével együtt

- 2 kisebb vöröshagyma

- 2 szál újhagyma

- 3-4 gerezd fokhagyma

- só, bors (ízlés szerint)

- egy kis darabka vaj (elhagyható)

Elkészítés:

A zöldségeket tisztítsuk meg. A vöröshagymát aprítsuk fel nagyobb darabokra, majd a zsiradékon kezdjük el dinsztelni. Vágjuk le a brokkolirózsákat, tegyük félre, és a brokkoli szárát vágjuk kockákra, majd adjuk a hagymához. A répákat vágjuk karikákra, a petrezselyemzöldjét tegyük félre. A felaprított zöldségeket dinszteljük közepes lángon 15-20 percig, közben többször keverjük meg.

18839108_1899213926960244_6896619793920437541_n.jpg

Dinsztelés után öntsük fel annyi vízzel, ami ellepi, sózzuk, borsozzuk ízlés szerint. A petrezselymet vágjuk apróra, és az egész fokhagymákkal együtt tegyük a levesbe. Fedjük le, és főzzük addig, amíg a zöldségek félig megpuhulnak. Ekkor adjuk hozzá a brokkolirózsákat is, és pótoljuk annyi vízzel, hogy ellepje. Főzzük tovább a levest, amíg teljesen megpuhul minden zöldség, majd egy botmixerrel pürésítsük teljesen simára. Mivel csak annyi víz került a levesbe, amiben meg tudtak főni a zöldségek, a turmixolás után kellően sűrű lesz ahhoz, hogy ne legyen szükség egyéb sűrítőanyagra. A darabka vajat csak az íze miatt dobtam bele a végén, de ezt el is lehet hagyni.

Lehet még turbózni zellerrel, vagy egyéb zöldséggel is. Feltétnek mehet bármi, amit szeretünk: parmezánforgács, pirított szalonna vagy kenyérkocka. Én mindezek nélkül, önmagában is nagyon szeretem, de most sajtchips-et csináltam hozzá, és bazsalikomlevelet is tettem bele.

p1012927.jpg

Igazi nyári fogás, tele zöldséggel, tele ízzel, ráadásul a gyomrunkat sem terheljük meg vele a nyári melegben. Próbáljátok ki!

Főzésre fel! :)

süti beállítások módosítása