Könnyen, gyorsan, olcsón - így is lehet sütni-főzni.

Eddi konyhája

Spenótos, parmezános bulgur

Több mindenre használhatod fel a spenótot, mint gondolnád

2017. április 09. - Eddi konyhája

17857720_1497734830237655_920521149_n.jpg

Például egy szuperegészséges köretet varázsolhatsz belőle!

Már többször is írtam, mennyire imádom a bulgurt, és hogy milyen egészséges. Gondolkodtam, mivel kombinálhatnám még a paradicsomon és sütőtökön kívül. Én azt szeretem, ha a bulgur szaftos, ezért most a spenótmártásra esett a választásom.

Hozzávalók ( 2-3 adag):

- 450g fagyasztott spenót

- 1 evőkanál olívaolaj

- 2-3 gerezd fokhagyma

- 20 g vaj

- só, bors (ízlés szerint)

- 2 maréknyi reszelt parmezán

- 1 csésze bulgur

- 1 csésze víz

Elkészítés:

Az olívaolajon futtassuk meg a reszelt fokhagymát, de vigyázzunk, hogy ne égjen meg! Tegyük rá a kiolvasztott spenótot, sózzuk, borsozzuk, és rotyogtassuk pár percig, amíg megfő a spenót. Ekkor keverjük hozzá a vajat is, majd jöhet a bulgur és a víz. A bulgurt mindig kétszeres mennyiségű vízben kell főzni, de nekem most így túl híg lett. A spenót miatt elég az egy csésze víz is, mert így rizottósabb állaga lesz a végén. Ha megfőtt a bulgur, vegyük le a tűzről, és keverjük hozzá a reszelt parmezánt. Semmiképp se előbb, mert nem szeretnénk, ha megfőne a sajt.

Én most pirospaprikás lisztbe forgatott harcsát készítettem hozzá, de gyakorlatilag bárminek lehet a körete, nagyon ízletes, és egészséges.

17887115_1497734820237656_1160014657_o.jpg

Még a férjemnek is elnyerte a tetszését, pedig ő nem rajong annyira a bulgurért. :) Próbáljátok ki!

Főzésre fel!

süti beállítások módosítása