Könnyen, gyorsan, olcsón - így is lehet sütni-főzni.

Eddi konyhája

Töki pompos, avagy egy hamisítatlan magyar pizza

Még tart a tél, ilyenkor jól jönnek a laktató ételek

2017. január 27. - Eddi konyhája

16343742_1420103018000837_1905520769_n.jpg

Már az elején leszögezem, ez egy saját recept, és nem az igazi burgonyás változat, mert mint tudjátok, a gyorsan elkészíthető ételek híve vagyok. 

Az ötlet egy házi buliban fogalmazódott meg, ahol bedobtam, hogy tudok pizzát sütni. Akkor kitalálták a többiek, hogy legyen egy sima pizza, és legyen töki pompos. Töki pompos, annyira idegesítő ez a név, nem? :) Megcsináltam az egyik receptem alapján a tésztát, és ez lett a pizza és a pompos alapja is. Elég jó cucc lett a végeredmény, így azóta itthon is megcsináltam már a saját verziómat. 

Hozzávalók (2-3 személyre):

- 300 g kenyérliszt

- 1 tk só

- 1,7 dl meleg tej

- 1 tk cukor

- fél zacskó porélesztő

- 4 ek olívaolaj (ha nincs, az étolaj is jó)

Feltéthez:

- 250 g tejföl

- 1 rúd kolbász

- 1 fej lilahagyma

- 1 konzerv kukorica

- brindza (elhagyható)

- só, bors (ízlés szerint)

- 1 tk pirospaprika

- reszelt sajt

16395654_1420103044667501_618435258_n.jpg

Elkészítés:

Mint minden kelt tésztánál, itt is az élesztő felfuttatásával kell kezdeni, mert ez idő alatt ki tudjuk mérni a többi hozzávalót. A tejnek sem hidegnek, sem forrónak nem szabad lennie, hanem langyosnak!! Elkeverjük benne a cukrot és az élesztőt. Amikor habossá válik a felszíne, felfutott. Nincs más dolgunk, mint összekeverni az alapanyagokat, és addig dagasztani a tésztát, amíg olyan ruganyossá válik, hogy ha megnyomjuk az ujjunkkal, visszaugorjon, ez kb. 5-10 perc. Akkor jó, ha már nem tapad sem a kezünkhöz, sem a munkapulthoz.

A tészta már 20-30 perc alatt is megkel, de ha nem vagyunk nagyon éhesek, hagyhatjuk egy órát is kelni. Nem kell feltétlen meleg helyre tenni, de ügyelni kell rá, hogy a tészta le legyen takarva egy tállal vagy tiszta konyharuhával, ne érje hideg és ne nyissuk rá az ablakot.

Amíg kel a tészta, készítsük elő a feltétnek valót. A tejfölt tegyük egy tálba, és keverjük el benne a sót, a borsot és pirospaprikát. Kolbász és hagyma mindenképpen legyen a töki pomposon, anélkül nem az igazi. A kolbász legyen jó minőségű, ne valami vacak, elvégre ez adja a pompos fő ízét. Én nem vagyok oda a túl zsíros ételekért, ezért a szalonnát kihagytam, helyette egy kis kukoricát tettem rá, szeletelt lilahagymát és egy kevés morzsolt brindzát. Gyakorlatilag a fantáziára van bízva, ki mit tesz rá.

Ha minden elő van készítve, és a tészta is megkelt, a sütőt melegítsük elő 180 fokra. Egy sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük a kinyújtott tésztát, kenjük meg a fűszeres tejföllel, és tegyük rá a feltétet, legvégén a sajttal.

16344287_1420103031334169_1328347192_n.jpg

Süssük kb. 20 percig, vagy amíg a sajt szép színt nem kap. Nem egy különösebben szép étel, de azért egy sima melegszendvicstől jobb, ugye? 

Próbáljátok ki!

Sütésre fel!

süti beállítások módosítása