Könnyen, gyorsan, olcsón - így is lehet sütni-főzni.

Eddi konyhája

Zabpelyhes, diétás túrópogácsa

2021. július 12. - Eddi konyhája
img_20210711_171956-01-01.jpeg
A klasszikus túrópogácsa gyerekkorom kedvencei közé tartozott. Magas zsírtartalma miatt viszont régóta gondolkoztam egy egészségesebb recept kidolgozásán, míg végre sikerült a számomra megfelelő pogit megsütnöm, remélem, nektek is ízleni fog.

A jó öreg, klasszikus túrópogácsa ugyanannyi lisztet, túrót és zsírt vagy margarint tartalmaz. Azon kár is lenne vitatkozni, hogy finom-e, mert egyértelműen az, de ez a zsiradék mennyiség nekem túl sok volt. 3 lépésben tettem egészségesebbé, táplálóbbá és egy picit alakbarátabbá ezt a pogit: egyrészt a túró mennyiségét lényegesen megnöveltem, a liszt egy részét zabpehelyre, másik részét teljes kiőrlésűre cseréltem, harmadrészt a zsiradék nagyobbik felét sajttal helyettesítettem.

Az elkészítés módján nem változtattam, ebben a tésztában nincs sem élesztő, sem sütőpor, és ugyanúgy nem kell pihentetni a tésztát, mint a klasszikus verziónál, azonnal lehet sütni. 

Hozzávalók (50 db) :
- 450 g zsírszegény túró
- 100 g zabpehelyliszt
- 150 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt 
- 150 g reszelt sajt (trappista)
- 100 g vaj (margarin vagy zsír is jó)
- 2 tojás (M-es) 
- kb 2 tk só 
- magvak a tetejére (opcionális)
Elkészítés:
A túrót törjük át, az egyik tojást válasszuk ketté, és tegyük félre a tojás sárgáját. A maradék tojásfehérjét a másik tojással és az áttört túróval keverjük össze. A zabpehelylisztet keverjük el egy másik tálban a teljes kiőrlésű tönkölyliszttel (ha nincs zabpehelylisztünk, őröljük finommá a zabpelyhet egy aprítóban). A hideg vajat morzsoljuk el a liszttel, adjuk hozzá a reszelt sajtot, sót, végül a tojásos túrót. Az így kapott masszát nyújtsuk ki lisztezett felületen kb fél cm vastagra, és 5 cm-es szaggatóval szaggassuk ki a pogácsákat, majd tegyük őket tepsire. Ezzel a mérettel két nagy tepsi pogácsánk lesz. A félretett tojássárgájával kenjük meg a tetejüket, és szórjuk meg a magvakkal. Én lenmagot és napraforgómagot használtam, de lehet mákot, tökmagot vagy akár szezámmagot is tenni rájuk.
img_20210711_163257-01.jpeg
Süssük 180 fokon, 30 percig.
img_20210711_170752-01.jpeg
Nagyon finom nassolnivaló, de a tápláló hozzávalók miatt ehetjük akár reggelire is. 
img_20210711_172925-01.jpeg
Próbáljátok ki, és ha tetszett, kövessetek a Facebook-on és az Instagram-on is.
süti beállítások módosítása