Könnyen, gyorsan, olcsón - így is lehet sütni-főzni.

Eddi konyhája

Házi csokoládé fagylalt

Főzött csokifagyi, krémes, édes, és nagyon könnyű elkészíteni

2018. július 22. - Eddi konyhája

20180722_160506.jpg

Nem vagyok egy nagy fagyiőrült, általában csalódás szokott érni, ha nagy ritkán eltévedek egy fagyizóba, mert nem szokott olyan krémes lenni a fagyi, amilyet én szeretek, hanem inkább jeges. Tudom, tudom, rengeteg frankó fagylaltozó van, de én nem szoktam célirányosan ezeket felkeresni, az utamba meg nem feltétlenül a jó minőségű, laktózmentes fagyik szoktak akadni.

Apukám 28 évvel ezelőtt hozott Anyukámnak Németországból egy fagyigépet. Be kellett hűteni az akkut, és egyféle fagyit lehetett elkészíteni vele, mert mire kész lett, az akkut már vissza is kellett tenni a fagyasztóba. Párszor használta Anyu, de a négy tagú családunknak kevésnek bizonyult ez a mennyiség, ezért inkább elmentünk fagyizóba.

Felmerült bennem, hogy készíthetnék itthon laktózmentes fagyit, és megkérdeztem Anyut, megvan-e még a fagyigép. És nem csak hogy megvolt, hanem működött is! :) Hiába, akkor még úgy készültek az elektronikai cuccok, hogy egy egész életre jók legyenek. :)

Nekiláttam hát a főzött fagyi elkészítéséhez. Több receptből ollóztam össze az eredményt, és változtattam is rajta. Nekem túl édesnek tűnt, úgyhogy már a csökkentett cukormennyiséggel osztom meg Veletek a receptet, ellenben több csokit tettem bele, és kakaót is, aminek köszönhetően nagyon frankó lett az íze!

Hozzávalók (3-4 adag fagyihoz):

- fagyigép :)

- 250 ml tej

- 200 ml zsíros tejszín (legalább  30%-os)

- 3 tojássárgája (M-es)

- 30 g cukor

- 1 tasak vaníliás cukor

- 100 g étcsokoládé (legalább 60% kakaótartalmú)

- 1 ek méz

- 1 ek holland kakaópor

Elkészítés:

A tojások sárgáját keverjük habosra a cukorral. A tejet a tejszínnel és a többi hozzávalóval forraljuk fel, és folyamatos keverés mellett öntsük a tojásos keverékre, majd az egészet öntsük vissza a forraló edénybe. Tegyük vissza a tűzre, majd szintén folyamatos keverés mellett melegítsük addig, amig be nem sűrűsödik. Vigyázzunk, hogy ne csomósodjon össze, ami a tojás miatt könnyen megeshet. Akkor tudjuk, hogy már jó a keverék, ha a fakanálon húzunk az ujjunkkal egy csíkot, és az megmarad, mert ez jelzi, hogy már elég sűrű.

Ekkor szűrjük át egy edénybe, hagyjuk kihűlni, majd tegyük a hűtőbe legalább három órára. Ezután öntsük a fagyigépbe, és ha a gép végzett vele, lehet is falni. :) A végeredmény egy erőteljesen csoki ízű, lágy és krémes állagú fagyalt lesz, ami természetesen sokkal finomabb, mint a bolti jégkrémek.:)

Akinek nincs fagyigépe, csinálhatja úgy is, hogy a keveréket egy műanyag edényben beteszi a fagyasztóba, és bizonyos időközönként megkeveri, amíg a jégkristályok kialakulnak benne. Azonban én ezzel még nem próbálkoztam, így nem tudom, mennyire működik ez a módszer. Szóval szerezzetek be egy fagyigépet. Az olcsóbbak olyanok, mint az enyém is. ;)

Fagyizásra fel! :)

 

süti beállítások módosítása