Könnyen, gyorsan, olcsón - így is lehet sütni-főzni.

Eddi konyhája

Gyümölcsös túrótorta

Bármilyen gyümölccsel kombinálható egyszerű, és nagyszerű túrótorta

2017. szeptember 21. - Eddi konyhája

p1013385.JPG

Ez a csodás túrótorta nem a saját receptem, de muszáj megosztanom Veletek, mert nagyon-nagyon finom, és pofonegyszerű elkészíteni! :)

A recept Mikes Márktól származik, itt találjátok. Természetesen nem más tollával akarok ékeskedni, azért osztom meg Veletek ezt a receptet, mert nagyon jó, és digitalizálom magamnak is, el ne felejtsem később, ha újra meg szeretném sütni.:)

Én próbaképpen csak a negyedét vettem az alapanyagoknak, és egy 18 cm-es tortaformában sütöttem meg, így egy mini tortát kaptam, amit sajnos befaltam egymagam. Gyorsan elmosogattam a tortaformát, hogy a férjem ne is lássa, "ha nem tudod, nem fáj" alapon. :)

Az áfonya helyett szedret használtam, de bármilyen más gyümölcs is illik hozzá szerintem, elsősorban erdei gyümölcsök. Én picit változtattam az arányokon, kevesebb vajat és cukrot tettem bele, mint ami az eredeti receptben volt, így én már a módosított verziót írom le. Az eredetit a fent hivatkozott linken éritek el.

Hozzávalók (26 cm-es formához):

- 1 kg túró

- 200 g vaj

- 4 tojás

- 2 ek. liszt

- 6 ek. búzadara

- 200 g porcukor

- 1 vaníliarúd kikapart magja (vagy vaníliás cukor)

- 1 citrom reszelt héja

- 1 citrom leve

- gyümölcs a tetejére (ízlés szerint)

Elkészítés:

A túrót a vajjal keverjük ki, majd habverővel egyesével keverjük hozzá a tojásokat is. A többi alapanyaggal együtt keverjük simára. Egyengessük el a masszát a kibélelt tortaformában, nyomkodjuk a gyümölcsöt a tetejébe, és süssük 150 fokon 35 percig. Az én sütőmben több időre volt szükség. Ha enyhén elkezd barnulni a teteje, és ha az ujjunkkal megnyomkodva szilárdnak érezzük, akkor készen van.

p1013386.JPG

Feltétlenül próbáljátok ki, mert nagyon finom! Ezúton is köszönet Mikes Márknak a receptért! :)

Sütésre fel! :)

süti beállítások módosítása