Könnyen, gyorsan, olcsón - így is lehet sütni-főzni.

Eddi konyhája

Pavlova-torta

Könnyen elkészíthető és nagyon finom klasszikus. Ez a Pavlova-torta.

2016. december 04. - Eddi konyhája

 p1013205.JPG

Nagyon régóta ki szerettem volna próbálni a Pavlova-tortát, mert nemcsak gyönyörű, hanem kíváncsi voltam, milyen lehet egy ilyen óriási habcsók. :)

Mert a Pavlova-torta nem más, mint egy habcsóktorta, amely egy orosz balerináról kapta a nevét. Nekem annyira bejött ez a desszert, hogy mini torták formájában is megsütöttem már.

Szerintem azok is bátran próbálják ki, akik nem szeretik a habcsókot; a férjem sincs érte oda, mégis ízlett neki ez a torta.

Nagyon kevés alapanyag szükséges, és könnyű elkészíteni, de azért el lehet csúszni néhány ponton, ezért követni kell a receptet!

Hozzávalók:

- 4 tojásfehérje

- 250 g porcukor

- 1 evőkanál kukoricaliszt

- 1 tk ecet

- a tetejére 200 ml habtejszín fixálóval, és erdei gyümölcsök

Elkészítés:

Készítsünk elő egy sütőpapírral bélelt tepsit, és 100-150 fokra melegítsük elő a sütőt. A tojásfehérjéket kezdjük habbá verni, és fokozatosan adjuk hozzá a porcukrot, majd az ecetet. Amikor már majdnem kész, adjuk hozzá a kukoricalisztet is. Amikor már fényes a hab, készen van.

Egyengessük el a tepsin. Én rusztikus formát szerettem volna, ezért csak egy keverőlapáttal egyengettem el, de nyomózsákot is használhatunk.

15311591_1364913380186468_1749923346_o.jpg

A habcsóknak nem szabad megbarnulnia, lényegében csak szárítjuk ezt a tésztát. Kb. 40 perc kell neki, utána zárjuk el a sütőt, nyissuk ki az ajtaját, és legalább fél órát hagyjuk még száradni benne, de még jobb egy óra. Száradás közben repedezni fog a felszíne, de ennek ilyennek kell lennie. Kívül ropogós, belül puha, ragacsos habcsók.:)

15368720_1364913353519804_675874018_o.jpg

Ha mini pavlovákat sütünk, akkor lerövidül a sütési idő, 30 perc bőven elég.

p1013198.JPG

Amikor teljesen kihűlt, verjük fel a tejszínhabot. Én nem tettem bele cukrot, mert a habcsók elég édes. Fixálót sem használtam, de aki tutira akar menni, tehet bele. Halmozzuk rá a habcsók tetejére a tejszínhabot, nem kell finomkodni, ez a süti attól csábító, hogy rusztikus a külseje.

20180721_155002.jpg

Mini pavlovánál kevésbé férnek el a gyümölcsök a tetején, ilyenkor érdemes a ezekből öntetet, szirupot főzni, és azzal leönteni a tortácskákat fogyasztás előtt.

p1013201.JPG

A ropogós, édes habcsók, a lágy tejszínhab és a fanyar erdei gyümölcs tökéletes összhangot teremt, nem túl édes, pont jó. Ezt a tortát mindenkinek ki kell próbálnia! Ha 2-3 lapot is sütünk, nagyszerű éke lehet egy ünnepi asztalnak is. Ha pedig mini tortácskákat készítünk, remek desszert lesz egy délutáni majszoláshoz.

Sütésre fel! :)

 

süti beállítások módosítása