Könnyen, gyorsan, olcsón - így is lehet sütni-főzni.

Eddi konyhája

Egyszerű túrótorta

Túróból sosem elég! Íme egy egyszerű, és nagyszerű túrótorta receptje!

2016. szeptember 21. - Eddi konyhája

img_20160908_163500.jpgRájöttem, a diéta nem nekem való. Időről időre próbálkozom vele, de aki ennyire imád enni és sütni, mint én, minek erőlködjön? :) Így beérem azzal, hogy néha kompenzálok valami diétás sütivel, egyébként meg jöhet minden, ami belém fér, amíg én is beleférek a ruháimba. :)

Imádom a túrót, így a diétás túrótortám után ideje volt egy "igazi", cukros verziót is kreálnom. Nagyon gyorsan elkészül, alig kell hozzá valami, finom, és szép is (persze a díszítésen még van mit csiszolnom)!

Hozzávalók a tésztához (18 cm-es tortaformához):

- 1 tojás

- 50 g cukor

- 35 g liszt

- 25 g vaj

Hozzávalók a krémhez:

- 250 g túró

- 1 citrom reszelt héja

- 1 vaníliarúd magjai

- pár evőkanál porcukor (ízlés szerint)

- 150 g natúr joghurt

- 1 tasak expressz zselatin fix

Elkészítés:

A sütőt előmelegítjük 180 fokra. Kibéleljük a tortaformát sütőpapírral. A tojást szétválasztjuk, a sárgáját habosra keverjük a cukorral, hozzáadjuk az olvasztott, kihűlt vajat, majd a lisztet, és az egészet csomómentesre keverjük. A tojásfehérjéből habot verünk, és óvatosan hozzákeverjük a masszához. A tészta nagyon kevésnek tűnik, és az is, de a cél, hogy egy nagyon vékony tortalapot kapjunk. A habos tésztát egyengessük el a tortaforma alján, és süssük világosra, ez kb. 10-15 perc. Tűpróbával ellenőrizhetjük, hogy megsült-e.

20160819_171354_1.jpg

Tegyük félre, hagyjuk teljesen kihűlni! Ezalatt készítsük el a túrókrémet. Egy tálba reszeljük le a citromhéjat, és adjuk hozzá a vaníliarúd kikapart magjait. Ha nincs otthon, akkor két zacskó vaníliás cukorral helyettesítsük, és ez esetben természetesen ennyivel kevesebb porcukrot adjunk hozzá!

20160819_162859_2_1.jpg

A túrót villával áttörjük, és hozzáadjuk a többi alapanyagot is. A cukor tényleg ízlés kérdése, mindenki annyi evőkanállal adjon hozzá, amennyitől édesnek érzi, nekem 2-3 evőkanál elég szokott lenni.

20160819_165205_2_1.jpg

A kihűlt tésztát hagyjuk benne a tortaformában, és egyenletesen terítsük el rajta a túrós masszát.

20160819_171910_1.jpg

A díszítéshez bármilyen piros bogyós gyümölcsből készült lekvár jó. Melegítsünk fel 1-2 evőkanálnyit, és tegyük nyomózsákba, vagy zacskóba (ha nincs lekvárunk, akkor fagyasztott erdei gyümölcsöket olvasszunk ki, és cukorral együtt főzzünk szirupot belőlük, majd szűrjük le). Nyomjunk körbe a torta tetején apró pöttyöket, majd fogpiszkálóval húzzuk át az összeset, mintha egy vonallal kötnénk össze őket. Így fogják kiadni a szív formát. Sajnos én dzsemet használtam, és a gyümölcsdarabok miatt nem tudtam szabályos pöttyöket nyomni.

20160819_172549_1.jpg

A fixálónak meg kell kötnie, ezért tegyük hűtőbe a tortát legalább 3-4 órára, vagy egy egész éjszakára. Én természetesen nem vártam meg ezt a csodás pillanatot, és nem kötött meg a torta. :) A poharakba történő kanalazásról inkább nem készítettem fotódokumentációt. :) De elfogyott így is. ;)

Nagyon gyorsan, könnyen elkészíthető torta, csak pár hozzávaló kell, és tényleg nagyon finom, próbáljátok ki!

Sütésre fel!

(Ha kekszmorzsával helyettesítitek a tortalapot, akkor sütni sem kell.)

 

süti beállítások módosítása