Könnyen, gyorsan, olcsón - így is lehet sütni-főzni.

Eddi konyhája

Csokimousse torta

Három rétegű csokimennyország, amihez sütni sem kell tudnod!

2018. június 02. - Eddi konyhája

20180602_111816.jpg

Nem vagyok oda a cukrász süteményekért, van viszont egy váci cukrászda, ahová évente elzarándokolok egy mennyei csokimousse sütiért. Nagyon finom, csak egy gond van vele, hogy kőkemény az alja, és alig lehet villával szétdrancsírozni. :) Ezért hát úgy döntöttem, kreálok egy olyan csokimousse tortát, ami hasonít rá, csak sokkal jobb. Jelentem, sikerült! :)

Ez a torta tripla élvezet, mert háromféle csokis rétegből áll: ropogós, habos és lágy csokiból. Szóval gyakrolatilag maga a csokimennyország, legalábbis egy magamfajta csokiőrültnek. Én már elengedtem idén a beach body-t, úgyhogy lazán befaltam a torta felét.:)

Ez a torta nem azért lapos, mert spóroltam az alapanyagokkal, hanem mert elég intenzív, tömény csoki íze van. A mousse réteget ettől függetlenül persze lehet duplázni, és akkor magasabb torta lesz a végeredmény.

Hozzávalók (18 cm-es tortaformához):

A ropogós réteghez:

- 10 ek Corn Flakes

- 2 ek teavaj

- 1 ek porcukor

- 30 g étcsokoládé

A habos mousse réteghez:

- 1 dl habtejszín (legalább 30%-os zsírtartalmú)

- 30 g étcsokoládé

- egy kevés habfixáló (én expressz zselatinfixet használok)

A lágy ganache réteghez:

- 1 dl habtejszín (legalább 30%-os zsírtartalmú)

- 100 g étcsokoládé

Elkészítés:

A Corn Flakes-et törjük kissé össze, de ne zúzzuk porrá, mert a nagyobb daraboktól lesz extra ropogós ez a réteg. A vajat a csokival együtt olvasszuk fel, keverjük el benne a porcukrot, majd a Corn Flakes-et, és egyengessük el a kapcsos tortaforma alján. Tegyük be a hűtőbe megszilárduni.

A habtejszínt verjük fel, és csurgassuk hozzá az olvasztott, de kihűlt csokit, és adjuk hozzá a fixálót. Én azért kedvelem az expressz zselatin port, mert nem kell semmit sem csinálni vele, egyszerűen csak hozzákeverni a krémhez. Amit én használtam, több krémhez elegendő (ez természetesen rá van írva a zacskóra), így értelemszerűen kevesebbet tettem vele. Fixálóra azért van szükség, hogy biztosan ne essen össze a hab. A tejszínt nem kell verni, mint az őrült, mert még a végén vajat köpülünk belőle. :) Ha kész, egyengessük el az időközben megszilárdult ropogós rétegen, majd mehet a hűtőbe.

A ganache-hoz gyöngyözésig melegítsük a tejszínt, és öntsük az összetört csokira, ami így fel fog olvadni benne. Ha már szép sima, és nem meleg már, öntsük rá a torta tetejére, és tegyük vissza ismét a hűtőbe. Egy óra múlva már lehet is falni.:)

20180602_111732.jpg

Remekül illik ehhez a tortához a savanykás íz, így akinek van otthon bogyós gyümölcse, bátran lehet vele díszíteni a torta tetejét, mert még jobb lesz.

Feltétlenül próbáljátok ki, mert pofonegyszerű, és mennyei finom!

"Sütésre" fel! :)

 

süti beállítások módosítása