Könnyen, gyorsan, olcsón - így is lehet sütni-főzni.

Eddi konyhája

Spenótos pizza

Spenótos, gombás és sajtos feltét egy pihepuha tönkölylisztes tésztán

2018. július 21. - Eddi konyhája

20180721_122313.jpg

Akik lelkesen követik a blogomat, tudhatják, mekkora szerelmese vagyok a pizzának. Többféle receptet megosztottam már Veletek ebben a témában, de mindig van új a nap alatt! :) A magyar pizzériák által nyújtott paradicsomos és tejszínes szószon kívül is van élet, mutatom az én nagy kedvencemet, a spenótos pizzát!

A spenót az utóbbi években reneszánszát éli. Szerencsére egyre többen rugaszkodnak el a spenótfőzeléktől, és jönnek rá, mi mindenre lehet felhasználni ezt a remek zöldséget. Én leginkább főtt tésztához, bulgurhoz vagy gnocchihoz szoktam szoktam enni. Azonban gyakran teszem pizzatésztára is, mert isteni finom. Ezúttal pirított gombát tettem még rá feltétként, de kombinálhatjátok felvágottakkal is.

Hozzávalók

Tészta (4 kisebb vagy 2 nagy pizzához):

- 250 g simaliszt (BL00-ás)

- 250 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt

- 1 zacskó szárított élesztő

- 375 g langyos víz

- 1 tk cukor

- 1-2 tk só (ízléstől függ)

Spenótmártás:

- egy doboz fagyasztott spenót (450 g)

- olívaolaj

- 3 gerezd fokhagyma

- 1 csokor friss bazsalikom

- egy kis darabka vaj (kb. 20-30 g)

- só, bors ízlés szerint

Elkészítés:

A tésztához a langyos, cukros vízben oldjuk fel a porélszetőt, és hagyjuk felfutni. A többi alapanyaggal együtt dagasszunk tésztát, és hagyjuk 1 órán át kelni.

Közben készítsük el a mártást. A spenótot olvasszuk ki a mikróban, és pucoljuk meg a fokhagymákat. Egy lábasba öntsünk olívaolajat, és futtassuk meg rajta az apróra vágott fokhagymát. Öntsük hozzá a spenótot, sózzuk, borsozzuk, és rottyantsunk rajta egyet. Adjunk hozzá egy kis darabka vajat, a bazsalikomot , és kész is.

Ha megkelt a tészta, osszuk annyi részre, ahány adagnyi tésztát bedagasztottunk, és nyútsuk kör alakúra. A sütőt melegítsük elő 180-200 fokra, kenjük meg a tésztát a spenótmártással, tegyük rá a feltéteket. Én olívaolajon csiperke gombát pirítottam kakukkfűvel, de bármit tehettek rá, amit szerettek, és mehet is a sütőbe. Süssük kb. 20 percig (ez sütőtől függ).

20180721_122502.jpg

Próbáljátok ki, mert nagyon finom!

Sütésre fel! :)

süti beállítások módosítása