Könnyen, gyorsan, olcsón - így is lehet sütni-főzni.

Eddi konyhája

Habcsók karácsonyfák

Mutatós és egyszerű édesség, amit akár ajándékba is adhatunk

2016. december 16. - Eddi konyhája

20161211_140726_2_1.jpg

A habcsókot nem mindenki szereti, sokunknak jut eszébe a gyerekkorunk, amikor a kőkemény, fára aggatott habkarikákat majszoltuk.:) A habcsók viszont igenis finom, ha nem boltit veszünk, hanem mi magunk készítjük el. Egy kis színezéssel és kreativitással pedig megmutathatjuk, hogy van élet a habkarikán túl. :)

Az ötletet az apróséfen láttam, és ki is próbáltam. A sütőm sajnos alkalmatlan az alacsony hőfokon való szárításra, márpedig ennek a desszertnek ez a lényege. Emiatt az én fáim megrepedtek, ezt cukormázzal takartam el. De ha Ti normális sütővel rendelkeztek, sikerülni fog! :)

Hozzávalók (kb. 20 db-hoz):

- 80 g tojásfehérje (ez kb. 2 M-es méretű tojás fehérjéje)

- 210 g porcukor

- 6 g kukoricakeményítő

- zöld ételfesték (mennyisége eltérő lehet)

Elkészítés:

A tojásfehérjét érdemes kimérni mérleggel. Keverjük össze egy tálban a cukorral és a keményítővel. Tegyük egy forrásban lévő vízzel teli lábasra úgy, hogy ne érjen bele a vízbe a tál alja. Folyamatos kevergetés mellett addig melegítsük a keveréket, amíg nem csípi az ujjunkat. Vagyis, ha beleérintjük az ujjunkat, és a meleg már picit csípi, akkor jó, és nem kell tovább melegíteni.

20161211_133354_2_1.jpg

Tegyük a habverőtálba, és kezdjük el felverni. Legalább 5-10 percig kell verni ahhoz, hogy fényes hab legyen belőle. Ezalatt melegítsük elő a sütőt kb. 70-80 fokra, és béleljünk ki egy nagy tepsit sütőpapírral. Ha már majdnem kész a hab, adjuk hozzá az ételfestéket. Sajnos amit én vettem, nem jó, mert egy egész tubust kellett belenyomnom, és még így sem lett tökéletesen zöld. Legközelebb más fajtát fogok használni. Bármilyen ételfestéketek van, apránként adagoljátok a kívánt szín elérése érdekében, de készüljetek fel, hogy ha élénk zöld színűt szeretnétek, akkor ehhez a fehér masszához kell a mennyiség.

img1481832108959_2_1.jpg

A zöld habot tegyük csillagfejes nyomózsákba, és nyomjunk karácsonyfákat belőle. Ne legyenek túl nagyok, mert eldőlnek.

20161211_140718_2_1.jpg

Tegyük a sütőbe, és szárítsuk kb 1,5-2 órán át. Mindenki ismeri a sütőjét. Ha nem annyira profi a cucc, nézni kell szárítás közben, nehogy véletlenül elkezdjenek barnulni, mert akkor vagy kisebb hőfokra kell állítani a sütőt, vagy el kell zárni, és résnyire nyitott sütőajtónál tovább szárítani.

Bármivel díszíthetjük, én most csak színes cukormázat használtam, és porcukorral szórtam meg. :) A férjem és a kollégáim is ettek belőle, mindenkinek ízlett. :)

20161211_184718_2_1.jpg

Szépen mutat az ünnepi asztalon, próbáljátok ki! :)

Sütésre fel!

süti beállítások módosítása