Könnyen, gyorsan, olcsón - így is lehet sütni-főzni.

Eddi konyhája

Szedres túrótorta

Avagy hogy dobjunk össze egy tortát 10 perc alatt

2017. augusztus 11. - Eddi konyhája

 

p1013272.JPG

Talán az idei nyár utolsó embertelenül forró napja volt ez, legalábbis remélem. :) És ezzel együtt itt a hétvége is, és ilyenkor muszáj valami finomat enni. Kitaláltam ma egy sütés nélküli, nagyon szedres desszertet, ami olyan finom lett, hogy azonnal meg kell osztanom Veletek! :)

A szedret elsősorban joghurttal és zabpehellyel szoktam fogyasztani reggelire, vagy sütit készítek belőle. Eddig a szedres ganache torta volt az abszolút favorit. Ebben a nagy melegben viszont inkább valami könnyedebb desszertre vágytam. Barátnőmtől múltkor kaptam egy nagy adag szedret, és mivel hirtelen nem tudtam vele mit kezdeni, gyorsan megmostam, és betettem a fagyasztóba.

A szeder eléggé fanyar, ezért is illik annyira a csokis édességekhez. Ezért félve álltam neki az ötletem megvalósításához, ugyanis ezúttal túróval és joghurttal kombinálva akartam elkészíteni, és mint tudjuk, egyik sem édes, sőt, a joghurt is savanykás ízű kissé. Cukor helyett szederlekvárral édesítettem, és az eredmény isteni lett! :)

Hozzávalók (24 cm-es tortaformához):

- 100 g korpás keksz

- 35 g vaj

- kb. egy marék dió

- 3 tk. szederlekvár

- 250 g zsírszegény túró

- 200 ml natúr joghurt

- 3 lapzselatin

- kb. 8 ek. szederlekvár (ízlés szerint)

- kb. 2-3 marék szeder a díszítéshez

Elkészítés:

A diót és a kekszet daráljuk finomra, aki nem kedveli a korpás keksz ízét, használhat helyette mást is. Olvasszuk fel a vajat, majd a 3 teáskanál lekvárral együtt adjuk hozzá. Nekem elég édes volt így a kekszmorzsa, de érdemes megkóstolni, és egyéni ízlés alapján ízesíteni. De ne toljuk túl a lekvárt, különben elázik a morzsa.

Egy pohár segítségével nyomkodjuk el egyenletesen a morzsát egy kapcsos tortaforma aljában, majd tegyük be a hűtőbe, hogy a vaj meg tudjon keményedni, és összeálljon a tészta. Ezalatt a túrót és a joghurtot tegyük egy tálba, és botmixerrel pürésítsük teljesen simára. A lapzselatinokat áztassuk vízbe, a lekvárt pedig melegítsük fel a mikróban forróra. A már felpuhult zselatinokból alaposan nyomkodjuk ki a vizet, és adjuk a forró lekvárhoz, keverjük jól el, hogy a zselatinlapok teljesen feloldódjanak benne, és hagyjuk kicsit hűlni. Ezután keverjük a túrós krémhez, majd öntsük rá a hűtőből kivett kekszalapra. Mehet is  vissza a hűtőbe dermedni. Komolyan, leírni tovább tart, mint megcsinálni. :)))

20786386_1641299339214536_760373161_n.jpg

Ha a zselatin megkötött, vegyük le a tortaforma oldalát. Mivel én 24 cm-es tortaformát használtam, 30 perc alatt megkötött. De ha magasabb tortát szeretnétek, vegyétek a kekszalap felét, és tegyétek 18 cm-es formába, így a szedres túrókrém magasabb lesz, viszont így tovább kell hagyni dermedni. Ha nem vagytok biztosak a dologban, az ujjbegyetekkel finoman nyomkodjátok meg a felszínét, és ha mindenhol tömörnek tűnik, akkor megkötött a zselatin.

Én egy kis felmelegített szederlekvárral díszítettem a tetejét, és csak ezután tettem rá a szedret.

p1013261.JPG

A díszítést kedvetek szerint variálhatjátok, akár más bogyós gyümölcsöt is tehettek rá. Sőt, ha nincs szederlekvárotok, bármilyen piros bogyós lekvár megteszi, de ahány lekvár, annyi féle! Ezért az ízesítésnél kóstolgassatok, hogy elég-e az általam megadott mennyiség. Aki kedveli a fanyar gyümölcsöket, annak ez a torta is ízleni fog.

A szedernek szezonja van, ha Ti sem szeretitek csak úgy magában csipegetni, akkor próbáljátok ki a receptem! Egyedül a lekvár és a pici vaj nem alakbarát benne, cserébe a túró, a joghurt és a szeder is nagyon egészséges. Az eredmény egy könnyű, gyors és finom torta!

"Sütésre" fel! :)

 

süti beállítások módosítása