Könnyen, gyorsan, olcsón - így is lehet sütni-főzni.

Eddi konyhája

Klasszikus gyümölcstorta

Igazi retró édesség, ami nem tud kimenni a divatból

2019. június 02. - Eddi konyhája

20190526_124501.jpg

Talán mindenki számára a klasszikus, ma már retrónak számító gyümölcstorta volt az első, saját készítésű tortája, hiszen ennél egyszerűbb torta nincs a világon.

Tudom, sokan szeretik leemelni a boltok polcairól az előre csomagolt piskótákat és tortalapokat, de sütni nem csak azért jobb, mert olcsóbb és jó móka, hanem mert a bolti vackoknak pocsék ízük van, nem beszélve arról a sok tartósítószerről és adalékról, amit beletesznek. Összedobni egy gyümölcsorta alapot a lehető legkönnyebb feladat, mert szinte lehetetlen elrontani. Mindössze néhány alapanyagra és egy sütőformára van szükség, amit fillérekért be lehet szerezni bármelyik szupermarketben. Szóval amikor nagy elánnal emelnétek le a kész alapot a polcról, sasszézzatok szépen a konyhai felszerelések részhez, és emeljétek le inkább a sütőformát. :)

A régi receptfüzetem első lapjain szerepel ez az alaprecept, és biztos voltam benne, hogy feltettem már a blogra, de nem. Úgyhogy íme. :)

Hozzávalók:

- 2 tojás

- 100 g cukor

- 70 g liszt

- 50 g vaj

- 1 csomag vaníliás pudingporból főzött puding

- tetszőleges gyümölcsök

Elkészítés:

Főzzük meg a pudingot a csomagon lévő leírás szerint, és tegyük félre hűlni. Én ilyenkor csak 3,5 dl tejet használok, mert így sűrűbb lesz a puding.

Vajazzuk ki a sütőformát, és hintsük meg kevés liszttel, így biztosan nem fog letapadni a tészta. A sütőt melegítsük elő 180 fokra.  A tojásokat válasszuk ketté, a fehérjét verjük habbá, a sárgáját keverjük el a cukorral, adjuk hozzá az olvasztott vajat és a lisztet, végül óvatosan forgassuk bele a fehérje habot is. Nagyon kevésnek fog tűnni a tészta, de ez ne ijesszen meg senkit! Mozgatni kell a sütőformát, hogy a tészta szétterüljön egyenletesen. Én a vékony tésztás gyümölcstorták híve vagyok, így ez a mennyiség nekem pont tökéletes, a boltban kapható verzió se vastagabb. Világosra kell sütni a tésztát, ez sütőtől függően kb.15 perc.

Ha a tortalap kihűlt, mehet rá a puding, arra pedig a gyümölcsök. Én nagyon utálom a konzerv gyümölcsöt, és mivel csak narancsok voltak itthon, így narancsszeleteket tettem rá pici mentalevelekkel.

20190525_190256.jpg

A zselatin részemről abszolút mellőzhető a tetejéről, de tehettek rá azt is, ha szeretitek. :)

20190526_124620-01.jpeg

Sütésre fel!

 

süti beállítások módosítása