Könnyen, gyorsan, olcsón - így is lehet sütni-főzni.

Eddi konyhája

Diétás almás, diós zabfalat

Hozzáadott cukor nélküli szuperegészséges finomság

2019. március 05. - Eddi konyhája

20190224_161320.jpg

Kinézetre nem túl csábító, mégis nagyon büszke vagyok erre a receptemre, mert hozzáadott cukrot és édesítőszert nem tartalmaz, ennek ellenére nagyon finom, ráadásul szuperegészséges a sok tápláló alapanyagtól.

A finomat úgy merem kijelenteni, hogy másnak is ízlett, nem csak nekem. :) Mint már korábbi receptjeimből tudhatjátok, nagyon nem vagyok híve az édesítőszereknek, mert egyáltalán nem vagyok meggyőzve arról, hogy ártalmatlanok az egészségünkre nézve. Persze tisztában vagyok azzal is, hogy a finomított cukor szinte méreg a szervezetnek, de ha mértékkel tudjuk fogyasztani (én persze nem), akkor nem lehet nagy baj. Kivéve persze azoknak, akik orvosi utasításra egyáltalán nem ehetnek cukrot.

Sokszor vágyom olyan harapnivalóra, ami finom, de nem tartalmaz a szervezetre káros alapanyagokat, amit könnyen magammal tudok vinni bárhová, és ami tápláló összetevőkből áll. Van már egy diétás zabkeksz receptem, amit IDE kattintva elértek. Ezt átalakítva fejlesztettem ki ezt az új verziót, ami még szuperebb lett! Rögtön egy egész hadseregnyi adagot készítettem, de jó hír, hogy le lehet fagyasztani őket, így bármikor bevethető, ha szükségünk van rá, szóval tényleg érdemes egyszerre többet csinálni.

Hozzávalók (kb. 50 db-hoz):

- 3 nagyobb alma (édes fajta)

- 280 g zabpehelyliszt (ennek hiányában aprítóban őröljétek meg a zabpelyhet, így olcsóbb is)

- 50 g mazsola

- 35 g aszalt szilva

- 1 citrom reszelt héja

- 1 narancs reszelt héja

- 1 lime reszelt héja (elhagyható)

- 250 g dió

- 1 tojás

- 50 g vaj

- 2 tk fahéj

- 1 tk vaníliapaszta (vagy egy vanília kikapart magjai)

- 100 g aszalt vörösáfonya

- 1 csipet só

-- 100 g 70%-os étcsokoládé (opcionális plusz hozzávaló)

Elkészítés:

A mazsolát és az aszalt szilvát tegyük egy tálba, és öntsük fel forró vízzel, tegyük félre, hogy megpuhuljnak a vízben. Ezalatt daráljuk le a diót úgy, hogy maradjanak benne nagyobb darabok, ugyanezt tegyük az étcsokival is. Ez utóbbi elhagyható, ha valaki egyáltalán nem ehet édességet. Én azért tettem bele, mert remek ízt ad, és az összmennyiséghez képest ez igazán nem sok. A mazsoláról és szilváról öntsük le a vizet, majd aprítóban daráljuk krémesre. Az almán kívül ez fogja édesíteni a zabfalatot. Az almákat hámozzuk meg, és reszeljük egy nagy tálba. A vajat olvasszuk meg, és minden más hozzávalóval együtt alaposan keverjük el. Egy kissé ragacsos masszát fogunk kapni.

Sütőpapírral béleljünk ki két nagy tepsit, és melegítsük elő a sütőt 180 fokra, légkeverésre. Egy kis tálba készítsünk vizet, mert a zabfalatokat csak vizes kézzel lehet formázni. Először golyókat gyúrjunk belőlünk, majd a tepsin nyomkodjuk el kekszformára.

20190224_153907.jpg

Süssük kb. 15-20 percen keresztül (sütőtől függ).

Azért nem neveztem el őket keksznek, mert nem lesznek ropogósak, a rengeteg gyümölcstől puha zabfalatokat kapunk,a  dió pont a ropogósság miatt kell bele. A rengeteg hozzávalónak köszönhetően tényleg nagyon ízletes lesz a végeredmény, és mindemellett nagyon egészséges is. Remek tízórai vagy uzsonna lehet, de arra is jó megoldás, ha az édesség iránti vágyunkat akarjuk csillapítani. Próbáljátok ki!

photogrid_1551033083087.jpg

1 db zabfalat (30 g-os) kb. 90 kCal-t tartalmaz, ha a fenti alapanyagok közül mindent beletesztek. Ez soknak tűnik, de mivel magas a táp-és rosttartalma, kettőnél többet nem is kell enni belőle.

Sütésre fel!

 

süti beállítások módosítása