Könnyen, gyorsan, olcsón - így is lehet sütni-főzni.

Eddi konyhája

Sütőtökös lepény

Egy szuperegészséges alapanyagból szuperfinom köret készíthető, avagy a sütőtökben rejlő újabb lehetőség.

2018. december 02. - Eddi konyhája

20181023_120901.jpg

Ennek a csodás sütőtökös lepénynek az ötlete nem saját, többszöri nekifutásra azonban kikísérleteztem magamnak a megfelelőt, amit végre most már megoszthatok Veletek. Az eredeti receptet nem próbáltam ki, de biztosan remek az is, ide kattintva olvashatjátok.

A sütőtöknek szezonja van, olcsón beszerezhető bárhol, és nagyon egészséges. Használjátok!

Hozzávalók (kb. 10 db lepényhez):

- 250 g sült sütőtökpüré

- 100 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt

- 50 g sima liszt

- fél csomag sütőpor

- 1 db tojás

- 175 g natúr joghurt

- 1 nagy marék reszelt grada padano (vagy bármilyen érlelt, kemény sajt)

- 1 ek olívaolaj

- só, bors (ízlés szerint)

Elkészítés:

A sütőtököt vágjuk hosszában félbe, magozzuk ki, és süssük meg a sütőben. Ez a sütőtök méretétől függően kb. 45-60 perc alatt megvan 200 fokon. A puha, megsült sütőtökből mérjük le a szükséges mennyiséget, majd pürésítsük botmixerrel. Én úgy szoktam csinálni, hogy az egész sütőtököt pürésítem, majd lemérve kiporciózom zacskókba, és mehet a fagyasztóba. Így ha valamilyen ételhez vagy süteményhez szükségem van sütőtökpürére, csak előkapom az egyik zacskót. :)

Mérjük ki az alapanyagokat egy keverőtálba. Figyelem! A fenti arányok irányadóak, függnek attól, hogy a sütőtök mennyire leveses, vagy mennyire nagy a tojás, ezek befolyásolhatják a tészta állagát. Az a lényeg, hogy egy sűrűbb palacsintatésztát kapjunk, ami nem folyik.

A sütésnél arra kell figyelni, hogy mindenképpen tapadásmentes serpenyőben süssük és alacsony lángon, mert könnyen megéghet. Emiatt eltart pár percig a sütése, de megéri! Nem kell beolajozni a serpenyőt, mert a tésztában van olaj, de ha nem jó minőségű az edény, akkor inkább kenjétek meg olajjal, nehogy odaragadjon.

20181023_120456.jpg

Remek köret húsok mellé, de én önmagában is szeretem, nagyon finom vacsorára túrókrémmel is. Próbáljátok ki!

Sütésre fel!

 

 

süti beállítások módosítása