Könnyen, gyorsan, olcsón - így is lehet sütni-főzni.

Eddi konyhája

Aszalt szilvával töltött cheddar sajtos csirkemell

Ha unjátok a kiszáradt és jellegtelen csirkét, turbózzátok fel finom alapanyagokkal!

2018. május 03. - Eddi konyhája

20180501_141808.jpg

Nagyon szeretem a csirkemellet, mert gyorsan elkészíthető, alakbarát, nagyon sokféleképpen el lehet készíteni és még olcsó is. Na de sokszor én is csak állok a konyhában a hús fölött, hogy most mégis mit csináljak belőle?? :)

Régóta ki szerettem volna próbálni az aszalt szilvás csirkemellet, mert a szilvát kizárólag ebben a formában szeretem.:) Nálam sem a friss szilva, se a szilvalekvár nem jöhet szóba, valahogy sosem rajongtam érte. Mindenesetre már megvettem az aszalt szilvát, de akármikor jutott eszembe, hogy elkészítsem ezt az ételt, nem volt itthon bacon, ami a hús köré kellett volna. Ezért egy másik módszerrel értem el, hog a hús ne száradjon ki: vajjal és sajttal. A kettő kombinációja remek lett, és mivel cheddar sajtot használtam, még intenzívebb lett az íze.

Hozzávalók (2-3 személyre):

- 500 g csirkemell

- pár darab aszalt szilva

- reszelt cheddar sajt (lehet keverni hozzá más kemény sajtot is)

- teavaj

- só, bors

Elkészítés:

A csirkemellet oldalt kezdjük el félbevágni, és mielőtt teljesen átvágnánk, hajtsuk ki, így egy nagy csirkemell felületet kapunk. Ez azért jó, mert könnyebb megtölteni, és szép nagy göngyölt csirkéink lesznek.  A csirkemellek mindkét oldalát sózzuk, és enyhén borsozzuk meg. Vajazzunk ki egy jénai tálat, és melegítsük elő a sütőt 200 fokra.

A csirkemellek közepére tegyünk egy sorban aszalt szilvát, majd kezdjük el feltekerni. Én nem tűztem össze fogpiszkálóval, mert kicsi volt a jénai tál, és tartották egymást a csirketekercsek.

Ha már mindet egymás mellé tettük, vékony teavaj szeleteket tegyünk a csirkék tetejére. Most jutott ez először eszembe, és most már így fogom sütni mindig a csirkemellet. Sütés közben a vaj ráolvad, nem engedi, hogy kiszáradjon a hús, ráadásul finom ízt is ad neki. Takarjuk le a jénai tálat alufóliával, és süssük 20-25 percig a csirkét, időnként locsolgassuk a szaftjával. Reszeljük le a cheddar sajtot, és szórjuk meg vele a csirkét, majd tegyük vissza a sütőbe még 20 percre, vagy amíg szép színt nem kap a sajt. Hústűvel ellenőrizhetjük, hogy átsült-e a hús.

A végeredmény isteni lett! A csirkehús szaftos maradt, az aszalt szilva megpuhult a húsban, a cheddar sajtnak pedig így, olvasztva van a legfinomabb íze, veri bármelyik trappista sajtot. :)

Én párolt zöldséget és jázmin rizst készítettem hozzá, de illik hozzá a krumpli is vagy a puliszka.

20180501_141824.jpg

Nagyon könnyen elkészíthető, mégis látványos és finom étel. Próbáljátok ki!

Főzésre fel!

 

 

süti beállítások módosítása