"Sütni nem mindig gyors, de mindig könnyű!"

Zabkása

Egy egészséges és tápláló reggeli finomság

2017. augusztus 22. - Eddi konyhája

18555241_1541702419174229_888712752_n.jpg

A zabpehely az egyik legkiválóbb reggeli alapanyag, és nem csak azoknak, akik diétáznak. A zabpehely ugyanis alacsony glikémiás indexe miatt nem emeli meg hirtelen a vércukorszintünket, lassan felszívódó szénhidráttaralma miatt nem leszünk hamar éhesek. Tele van rosttal, és béltitító hatása miatt jó szolgálatot tesz az egészségük megőrzéséhez. Blablabla, tudom, sok a szöveg... :)

Én a zabpelyhet leginkább natúr joghurttal és valamilyen gyümölccsel szeretem, sietős reggeleken ez a legjobb reggeli, nem kell vele vacakolni, csak szépen belapátolni.:) A zabkását elkészíteni sem nagy ördöngösség, csak picit több időt vesz igénybe. Lássuk, hogy készül ez a klasszikus angol reggeli, amit kedvünk szerint ízesíthetünk.

Hozzávalók (1 személyre):

- 1 rész zabpehely

- 2 rész tej vagy víz

- pár szem gyümölcs

- ízesítők tetszés szerint (fahéj, kakaópor, kókuszreszelék stb.)

Elkészítés:

Zabkását lehet vízben és tejben is főzni. És laktózmentes tejben szeretem elkészíteni, mert így kifejezetten finom, édeskés íze lesz. 1 rész zabpehelyhez 2 rész tej kell, például egy kisebb csésze lehet a mérce. Ezt az elegyet fel kell forralni, ettől besűrűsödik, és krémes állaga lesz. Nem kell túl sokáig kevergetni, mert túl sűrűvé válik. Én leginkább fahéjjal vagy kókuszreszelékkel szeretem ízesíteni, de most kakaóport is kevertem bele, és nagyon finom lett.De pár kocka csokit is el lehet rejteni a forró zabkásában, úgy már igazi kényeztető nyalánkság lesz belőle.

p1013356.JPG

Ami nem hiányozhat a tetejéről: az a málna, vagy bármilyen gyümölcs. Ha fagyasztott gyümölcs van csak otthon, rögtön mehet is a forró zabkására, pillanatok alatt kiolvad. ;)

Főzésre fel! ;)