Könnyen, gyorsan, olcsón - így is lehet sütni-főzni.

Eddi konyhája

Diétás zabkeksz

Ha a diéta alatt megőrülünk egy kis harapnivalóért, ez a zabkeksz segít!

2017. január 31. - Eddi konyhája

16389156_1424322607578878_83449989_o.jpg

A blogom, ha nem is gyökeresen, de némiképp meg fog változni, és egyre inkább túlsúlyba kerülnek majd a diétás receptek. Több okból kifolyólag pár kg felesleg pihen rajtam, és bár eddig is odafigyeltem arra, mit eszem, az utóbbi időben sok édességet sütöttem, és fincsi kalácsokat készítettem. Ezeket a férjem és a barátaim kedvéért továbbra is el fogom készíteni, és a blogra is fel fognak ezek kerülni, de több diétás poszt lesz, ezt megígérhetem, :)

Gyakran vagyok bajban, ha olyan helyre megyek, ahol nem tudok mit enni, és sokat kell várakozni. Történetesen holnap reggel orvoshoz kell mennem, és vélhetően az egész délelőttömet ott fogom tölteni. Mit lehet ilyenkor enni? Szendvicset, kekszet, péksüteményt, csokit... És mit egyen egy diétázó ember? Max. gyümölcsöt tudunk úgy a táskánkba rejteni, hogy az egy ilyen helyen is elfogyasztható legyen, vagy valami ízetlen puffasztott rizst vagy abonettet magában... Böeee... Ezért úgy döntöttem, diétás zabkekszet viszek magammal. Van egy nagyon frankó zabpelyhes keksz receptem, ropogós, édes, de a diétám miatt ezt most nem jó. Ezért kreáltam egy édesnek nem mondható, de laktató, finom és egészséges kekszet, ami kiváló lesz holnapra, de jól jön reggelire és uzsonnára is, vagy bármikor, ha csak úgy eszegetni támad kedvünk. A hozzávalók kapcsán könnyen azt gondolhatja mindenki, hogy egy madáretető összeállításán dolgozom.:) A magoknak köszönhetően lesz tartalmas, ropogós és egészséges ez a keksz! :)

Hozzávalók (20-25 db kekszhez):

- 250 g zabpehely (én fele-fele arányban használtam apró és nagyobb szeműt)

- 70 g vaj

- 1 tojás

- 1 konzerv őszibarackbarack befőtt (820 g, a töltősúlya 470 g volt)

- 2 evőkanál kókuszreszelék

- 2 evőkanál lenmag

- 2 evőkanál napraforgómag

- 3 marék dió

- 1 teáskanál fahéj

- 1 vaníliarúd kikapart magjai

- 3 evőkanál kukoricakeményítő

Elkészítés:

A 3 marék diót kezdjük el alacsony lángon, száraz serpenyőben pirítani, tetszés szerint daráljuk le vagy törjük össze. A vajat olvasszuk meg, a konzervbefőttről pedig öntsük le a cukros löttyöt, és botmixerrel pürésítsük simára. Ezután minden alapanyagot keverjünk össze egy tálban. Melegítsük elő a sütőt 180 fokra, és béleljünk ki két tepsit sütőpapírral. Tetszés szerinti méretben formázzunk golyókat a masszából, tegyük a tepsire, és az ujjunkkal lapítsuk el. Sütőtől függően 20-30 perc alatt sül készre.

Véletlenül se süsse meg az, aki kulináris élvezetre vágyik, ez a keksz nem édesség, hanem harapnivaló. A barack ad neki egy pici édességet, és a sok hozzávalónak köszönhetően nekem kifejezetten ízlik. Természetesen bármit lehet bele tenni, amit szeretünk, fel lehet turbózni például aszalt gyümölcsökkel, de az nekem most nem volt itthon. Lehet próbálkozni a barack helyett más gyümölccsel is, de számoljuk azzal, hogy ha pl. almával dolgozunk, nem lesz olyan édes a keksz.

16409702_1424322610912211_863554064_o.jpg

Nekem tökéletes megmentőm lesz ez a diétás harapnivaló, ha unom már a kölesgolyót, a puffasztott rizst vagy a pászkát. :) Ha diétáztok, mindenképp próbáljátok ki!

Sütésre fel!

 

süti beállítások módosítása