Könnyen, gyorsan, olcsón - így is lehet sütni-főzni.

Eddi konyhája

Sütőtökös muffin

Ha unod a sütőtökkrémlevest, használd fel a sütőtököt másképp!

2016. december 18. - Eddi konyhája

received_1380977835246689_2_2_1.jpg

A sütőtöknek már a szagától is rosszul voltam gyerekkoromban, képtelen voltam megérteni, mit lehet ezen szeretni... De annyit hallottam arról, mennyire egészséges, hogy beadtam a derekam, és sütöttem én is. Önmagában továbbra sem bírom megenni, de nagyon finom sütőtökkrémlevest lehet belőle készíteni.

No igen, de itt meg is állt a tudományom, és amikor a férjem közölte velem, hogy a sütőtök, amit vett nekem, lassan meg fog rohadni, gyorsan ki kellett találnom, mi mást csinálhatnék még belőle. Így jött ez a muffin!

Muffint nem nagyon szeretek sütni, mert nincs benne semmi extra. Nagyon könnyű elkészíteni, és mutatós is, de én a sütésben pont az időtöltést szeretem, ami kikapcsol. Ez a sütőtökös verzió azonban annyira felcsigázott, hogy előkerestem a jó öreg muffinformát, és nekiálltam.

Hozzávalók (12 db-hoz):

- 250 g sütőtök püré

- 2 tojás

- 80 ml olaj

- 150 g liszt

- 150 g barna cukor (megteszi a fehér is)

- 2 tk fahéj

- 1 cs sütőpor

- 1 csipet só

received_1380976575246815_2_1.jpg

Elkészítés:

Előző este megsütöttem tepsiben a hosszában félbe, majd negyedbe vágott sütőtököt. Hagytam kihűlni, majd kikapartam a húsát, és alaposan összepürésítettem. A sütihez csak egy kevés kell, a maradékot félretehetjük máshoz (de mit találjak még ki??? :)).

received_1380977161913423_2_1.jpg

Ugyanazt kell tennünk, mint minden más muffin receptnél: összekeverjük a száraz és a nedves hozzávalókat, majd összeöntjük őket, és viszontlátásra. :))) A jó muffin egyik titka az, hogy nem szabad túlkeverni a tésztát, elég, ha az alapanyagok jól elkeverednek, itt álljunk is meg, különben túl tömör és nehéz lesz a tészta. Márpedig a muffin lényege, hogy puha, könnyű a tésztája.

A sütőt melegítsük elő 180 fokra. Osszuk el a masszát a muffinformákban, és 20-30 perc alatt süssük készre. Tűpróbával ellenőrizhetjük, ha bizonytalanok vagyunk.

received_1380977168580089_2_1.jpg

A cukor miatt nyilván nem egészséges ez az édesség, de cserébe kevés zsiradékot tartalmaz, benne van az egészséges sütőtök, és az íze is remek! Lehet kísérletezni más fűszerekkel is: tehetünk bele őrölt gyömbért, szegfűszeget, de akár narancshéjat is. Igazi melengető, téli finomság, ami akár az ünnepi asztalra is felkerülhet.

Sütésre fel!

süti beállítások módosítása