Könnyen, gyorsan, olcsón - így is lehet sütni-főzni.

Eddi konyhája

Lazac egyszerűen

2016. július 23. - Eddi konyhája

20181025_181538.jpg

A lazacot sokféleképpen el lehet készíteni, de ez a hal annyira finom, hogy a legjobb, amit tehetünk vele, ha nem variáljuk túl Egyre több helyen hozzá lehet jutni lazachoz, és ha jó áron adják, érdemes elraktározni a fagyasztóba.

Ez a recept inkább csak motiváció, nincs benne semmi különös. Imádom a fűszereket, de a lazachoz szerintem nem kell más, csak só, bors, fokhagyma és citrom. 

Egy serpenyőben olívaolajat hevítünk közepes lángon, és rádobunk néhány fokhagymát. A képen látható lazacból két darabot sütöttem, ehhez 3 gerezd fokhagymát használtam. Csak arra kellenek, hogy átadják az ízüket az olajnak, félidőnél kivettem őket.

A lazac mindkét oldalát sózzuk be és enyhén borsozzuk. Oldalanként 3-3 percig kell sütni. Fontos, hogy a lazacot ne szárítsuk ki, rózsaszín maradjon, de ne legyen nyers! Mivel eltérő vastagságú lazacokat árulnak, a sütési idő mindig a filé vastagságától függ.

Én salátával szeretem a legjobban. De nagyon finom sült krumplival, sült zöldségekkel vagy akár rizzsel is.

Főzésre fel!

süti beállítások módosítása