Könnyen, gyorsan, olcsón - így is lehet sütni-főzni.

Eddi konyhája

Sütőtökkrémleves

Melengető, egészséges finomság, amit kötelező ősszel elkészíteni.

2017. október 23. - Eddi konyhája

22752056_1713604498650686_1842773682_n.png

Mindig utáltam a sütőtököt, már az illatától is rosszul voltam. Többször is kísérletet tettem arra, hogy megszeressem, de az íze nekem sosem jött be. Őszintén szólva most sem bírom a sütőtököt csak úgy megenni, csak ha valamihez fel tudom használni, valami mással tudom kombinálni. Mert akkor tényleg finom, és mint tudjuk, nagyon egészséges.

Korábban mutattam már Nektek sütőtökös muffin és bulgur receptet is. De most jöjjön az örök klasszikus, a sütőtökkrémleves receptje! Ezt tényleg mindenki másképp szereti: van, aki fűszeresen, van, aki gyümölcsösen, és van, aki sehogysem. :) Én a fűszereset kedvelem, mert nagyon jól esik a hideg őszi/téli napokon egy ilyen melengető leves, a fűszerek illata pedig belengi az egész lakást. Szinte sosem készítem el ugyanúgy, de az alapreceptemet megmutatom, aztán kedvetek szerint Ti is variálhatjátok.

Hozzávalók:

- 1 közepes méretű, hosszú sütőtök ( héj nélkül kb. 1 kg)

- 1 nagyobb fej vöröshagyma

- 1 ek cukor

- 0,5 l csirke- vagy zöldségalaplé

- 0,5 l víz (szükség esetén lehet több is)

- 2 tk őrölt fahéj

- 1 tk őrölt szegfűszeg

- 3 tk őrölt gyömbér

- 1 tk őrölt szerecsendió

- 3-4 szárított babérlevél

- 2 dl tejszín

- só, bors ízlés szerint

Elkészítés:

A sütőtököt mossuk meg, vágjuk félbe, majd újra félbe, kaparjuk ki a magokat, és tegyük a tök darabokat egy sütőpapírral bélelt tepsire. Tegyük az alsó rácsra, és 200 fokon süssük kb. 40 percig, vagy amíg meg nem puhul (ez sütőtől is függ). Ha elkészült, kaparjuk ki a puha belsejét egy tálba. Persze még nyersen meg is lehet pucolni, felvágni, és megfőzni, de egyrészt iszonyú nehéz a sütőtököt hámozni, és darabolni, másrészt szerintem sokkal karakteresebb íze lesz, ha a sütőben sül.

p1013633.JPG

Közben a hagymát vágjuk félbe, majd karikákra, és étolajon kezdjük el dinsztelni. Szórjuk meg cukorral, hogy karamellizálódjon. Amikor már szép barna, öntsük rá az alaplevet és a vizet.  Alapleveket lehet kapni a boltban, de én mindig magam készítem, kis műanyag edényekben szoktam lefagyasztani. Adjuk hozzá a fűszereket és a sütőtökpépet is, majd fedjük le, amíg felforr az egész. A víz mennyisége attól függ, mennyire akarjuk sűrűre a levest. Mint látjátok, sem krumplit, sem keményítőt nem használtam a sűrítéshez, a tök maga sűríti ezt a levest. Kóstolás után ellenőrizzük, kell-e még bele valami, majd öntsük hozzá a tejszínt is, rottyantsunk rajta egyet, és kész! A tejszín lehet habtejszín és főzőtejszín is. A teljesen sima állagért érdemes botmixerrel is átmenni rajta. :)

Én pirított tökmaggal és tökmagolajjal szeretem a leginkább, néhány pászka szelettel tökéletes őszi vacsora. :) Próbáljátok ki!

Sütés-főzésre fel! :)

süti beállítások módosítása