Könnyen, gyorsan, olcsón - így is lehet sütni-főzni.

Eddi konyhája

Békebeli, pudingos süti

Az elrohthatatlan békebeli, bekeverős süti, amit senki sem tud elrontani

2017. október 08. - Eddi konyhája

p1013342.JPG

Ezt a tésztareceptet egy kolléganőm adta még régen, ez volt a citromtortájának a tésztája. Panaszkodott, hogy neki nem mindig sikerül a piskótája, de ezt a tésztát lehetetlen elrontani, ezért többnyire inkább ezzel helyettesíti.

Nemrég megütöttem én is, de én pudinggal töltöttem meg, és kóstolás után nosztalgikus érzésem támadt. Egy az egyben olyan íze volt a sütinek, mint az első sütinek, amit gyerekkoromban sütöttem, háztartástan órán. Igen, ilyen öreg vagyok, az én időmben még volt ilyen. :) Ez tényleg egy békebeli recept, nincs ember szerintem, aki el tudná rontani. Mérleg sem kell hozzá, csak egy joghurtos pohár, összekeverjük a hozzávalókat, és mehet is be a sütőbe. A pudingon kívül bármilyen krém illik hozzá, és bárhogy összeállíthatjuk a tésztát, lehet rétegezni, vagy csak simán rákenni a tetejére.

Nos, őszintén szólva megdöbbentem a süti méretén, a recept ugyanis nem tért ki arra, hogy ez a mennyiség egy hadseregnek is elég. A férjem amikor hazajött, és meglátta a hűtőben a sütit, elkezdett nevetni, és megkérdezte, hogy óriásoknak sütöttem-e. :))) El is neveztük dumbó szeletnek.:) Azt mondta, fotózásnál érdemes lett volna a süti mellé tenni egy gyufás dobozt, hogy láthatóvá váljon a monumentális alkotás valódi mérete, de maradjunk annyiban, hogy amennyiben nem vendégségbe sütitek, vegyétek az alapanyagok felét! :) (Természetesen én gond nélkül befaltam dumbót, azóta is próbálom leadni az akkor felszedett kilókat.)

p1013344.JPG

Hozzávalók (annak a bizonyos hadseregnek):

- 1 pohár natúr joghurt (ez lesz a mérőpohár, 175 g-os)

- 4 tojás

- 2 pohár cukor

- 3 pohár liszt

- 1 cs. sütőpor

- 3/4 pohár olaj

- 1 citrom leve és héja

- 2 adag vaníliapuding, de kevesebb tejjel, hogy sűrűbb legyen

Elkészítés:

Pudingos sütiknél mindig kezdjünk a pudingfőzéssel, mert amíg sül a tészta, ki tud hűlni. Ha krémnek főzöm a pudingot, mindig kevesebb tejet használok, hogy sűrűbb legyen, ezért egy adaghoz kb. 3,5-4 dl tejet használok az 5 helyett. Itt, a dupla adagnál így kb. 7-8 dl tejjel főztem meg, majd a még forró pudingba belekevertem egy kis darabka teavajat.

A tésztához egyszerűen mérjük ki az alapanyagokat egy tálba, keverjük jól el, és egy kivajazott, lisztezett tepsiben süssük 180 fokon 30 percig. Tűpróbával ellenőrizzük, hogy átsült-e. Én kb. egy 38x28 cm-es tepsiben sütöttem meg, majd amikor kihűlt, 3 részre vágtam, így 3 téglalapot kaptam, de más formát is választhattok. A kihűlt pudingot habverővel habosítsuk ki egy kicsit, így sokkal könnyebben kenhető, és az esetleges csomók is eltűnnek belőle. Szórjuk meg porcukorral a tetejét, és már fogyasztható is.

p1013343.JPG

Feltétlenül próbáljátok ki, ha nosztalgiázni szeretnétek, és nem akartok sokat bajlódni a sütéssel. Könnyen, és gyorsan elkészíthető, nagyon finom süti. Amilyen egyszerű, olyan nagyszerű. :)

Sütésre fel! :)

süti beállítások módosítása