Könnyen, gyorsan, olcsón - így is lehet sütni-főzni.

Eddi konyhája

Rigó Jancsi torta

Könnyű, csokis és finom: ez a Rigó Jancsi torta

2017. január 22. - Eddi konyhája

p1013853.JPG

Korábbi bejegyzéseimnél említettem, hogy finoman szólva nem vagyok a tortakészítés nagymestere, ezért ha egy mód van rá, nem erőltetem a dolgot. :) Most viszont Apukám születésnapja volt a tét, és nagy bátran felajánlottam, hogy majd én sütök neki tortát.

Általában a türelmetlenségem okozza a bajt, nem várom meg, amíg a tortalap kihűl, nem várom meg, amíg a krém megköt, nem várom meg, amíg a kész torta összeáll stb. Ezért volt itt már minden: konyhakövön landolt torta, szétcsúszott torta, szétesett torta és miegymás. :) Rigó Jancsi tortát sütni szerencsére nem nehéz, a trükk itt is a türelem: előző nap kell összeállítani, és szépen megvárni, hogy a torta összeálljon. Ha ez megvan, és követjük a receptet, nem lehet elrontani. Van egy nagyon jó, már bevált kakaós piskóta receptem, ezt használtam most is. A krémet pedig könnyűre csináltam, hogy ne legyen gejl.

Nagyon finom torta, és bár bonyolultnak tűnik, nem az! Csak azért fogom hosszan és részletesen  leírni a receptet, hogy egy kezdő is megcsinálhassa. Én azért rontottam el nemrég valamit, mert a receptíró hanyag módon kihagyott fontos részleteket, és rettentő bosszantó, ha emiatt nem sikerül. Szóval induljon a rizsa! :)

A tortalap elkészítésével kell kezdeni.

Hozzávalók a tortalaphoz (24 cm-es tortaformához):

- 8 db tojás

- 25 g kakaópor

- 175 g liszt

- 160 g kristálycukor

20160806_174751_2_1.jpg

A tortaformát kibéleljük sütőpapírral, és előmelegítjük a sütőt 180 fokra. A kakaóport összekeverjük a liszttel, majd átszitáljuk. Ez azért fontos, mert így lesz könnyű a piskóta. A tojásokat különválasztjuk, és a sárgáját habosra keverjük a cukorral, majd csomómentesre keverjük a kakaós liszttel. A fehérjékből kemény habot verünk, majd óvatosan, több részletben hozzáforgatjuk a masszához.  


20160806_182124_2_1.jpg

A masszát beleöntjük a tortaformába, majd az előmelegített sütőbe tesszük. Sütőtől függ a sütési idő, nekem 40 perc alatt készre sült, de az én sütőm nem normális. :) Azt javaslom, 35 perc után tűpróbával ellenőrizzük a tésztát, és csak akkor süssük tovább, ha nyers a közepe. Ha már nem tapad rá a tészta a fogpiszkálóra, akkor kész!

20160806_190155_2_1.jpg

A teteje megemelkedik sütés közben, ezért miután megsült, vegyük le a tortaforma oldalát, és a tetejére fordítva hagyjuk kihűlni.

Amíg a tortalap elkészül, van idő elkészíteni a krémet.

Hozzávalók a krémhez:

- 5 dl habtejszín

- 150 g étcsokoládé

- 1 ek porcukor

- 1  tasak Expressz Zselatin fix

+ a tetejére 120 g étcsokoládé + 1 dl habtejszín

Elkészítés:

Ha habtejszínnel dolgozunk, fontos, hogy a tejszín is hűtőhideg legyen, és a tál is, amiben fel fogjuk verni a habot, ezért tegyük a tálat is a hűtőbe.

A csokoládét törjük darabokra egy másik tálban. Egy kis lábasban 0,5 dl habtejszínt melegítsünk gyöngyözésig (ne forraljuk!), majd öntsük rá a csokira. Keverjük az olvadó csokit addig, amíg teljesen fel nem olvad.

Vegyünk ki a hűtőből 4 dl tejszínt, és a lehűlt tálat. Kezdjük habbá verni a tejszínt, majd fokozatosan adjuk hozzá a cukrot, és csurgassuk hozzá a kihűlt csokit. A legvégén szórjuk bele a habfixálót.Nem kell vele semmit csinálni, csak beleszórni a habba, és habverővel eldolgozni.

Amíg a tortalap elkészül és kihűl, a felvert habot tegyük pihenni a hűtőbe. A kihűlt tortalapot vágjuk ketté. Állítsuk újra össze a tortaformát (amit persze el kell mosogatni közben), és tegyük az aljára az egyik tortalapot. Töltsük meg a krémmel (tegyünk félre a díszítéshez is), majd tegyük rá a másik tortalapot is. Fontos, hogy ne vegyük le a tortaforma oldalát, amíg nem köt meg a hab. A torta tetejére öntsük a tejszínes olvasztott csokit, és egy egész éjszakán át hagyjuk összeállni a tortát. Csak ezek után szabad levenni a tortaforma oldalát, és díszíteni, ahogy szeretnénk. Én a maradék habot nyomózsákba töltöttem, és a torta tetejét is díszítettem. Az oldalát nem feltétlenül kell, de mivel én eredetileg több tejszínt használtam, a maradékot az oldalára kentem és tortadarával díszítettem.

p1013850.JPG

Szóval ha van időtök, és meg szeretnétek lepni valakit egy szép, és nagyon finom tortával, akkor süssétek meg ezt a Rigó Jancsi tortát! Én sikert arattam vele. ;)

Sütésre fel!

süti beállítások módosítása