Könnyen, gyorsan, olcsón - így is lehet sütni-főzni.

Eddi konyhája

Házi tortilla chips

Könnyen összedobható ropogtatnivaló fillérekből, ráadásul káros adalékanyagok nélkül.

2016. december 31. - Eddi konyhája

p1013113.JPG

Nem nagyon emlékszem, mikor vettem utoljára bolti chipset, de nem is vágyom rá. :) Én annyira elszoktam már az ízfokozókkal túlturbózott bolti chipsektől, hogy már bántóan sósnak és fura ízűnek érzem ezeket. Arról nem is beszélve, hogy tényleg fillérekből, kevés munkával is lehet házi ropogtatnivalókat gyártani, iylen pl. a grissini, de ilyen ez a remek tortilla chips recept is.

Hozzávalók:

- 1 bögre kukoricaliszt

- 1 bögre simaliszt

- 1 tk só

- 2 ek olaj

- kb. 1 bögre víz

- fűszerek ízlés szerint (csípős őrölt paprika, kurkuma, kakukkfű, cayenne-bors stb.)

img_20160424_202247_2_1.jpg

Elkészítés:

Nincs más dolgunk, mint a kimért alapanyagokat egy tálba tenni, és összedolgozni. Az egy bögre vízre nem biztos, hogy szükség lesz, fokozatosan adagoljuk gyúrás közben a keverékhez, és amikor már jól formázható tésztává állt össze, és nem ragad, akkor jó.

img_20160424_202247_3_1.jpg

Én csípős fűszerrel szeretem a legjobban, de tényleg bármilyen őrölt fűszert hozzáadhatunk, amit szeretünk, sőt, akár az olaj is lehet fűszeres. A kurkumát elsősorban a színe miatt szoktam hozzáadni, de előfordult, hogy kurkumát tartalmazó gyros fűszerkeverékkel ízesítettem a tésztát, és nagyon finom lett.

15 percet hagyjuk állni a tésztát, majd lisztezett felületen nyújtsuk egészen vékonyra. Vagdossuk fel kis háromszögekre, és helyezzük olajspray-vel lefújt tepsikre, majd a chipsek tetejét is fújjuk le olajjal. Ha nincs olajspray otthon, akkor olajos ecsettel kenegessük át a tésztát.

200 fokon süssük addig, amíg szép aranybarnák lesznek, ez sütőtől függően 15-20 perc.

p1013120.JPG

Könnyen összedobható ropogtatnivaló fillérekből, ráadásul káros adalékanyagok nélkül. Én chilis ketchup-pal szeretem a legjobban, de bármilyen mártogatóssal nagyon finom. :)

Sütésre fel! :)

süti beállítások módosítása